הכירו: ההרגלים המזיקים לבריאות שלכם
ישיבה ממושכת, בדידות, אלכוהול, סמארטפון ועוד הם הרגלים לא מוצלחים במיוחד, כאלה המזיקים לבריאות הנפשית והפיזית שלנו. מה הם עושים למוח שלנו, וכיצד ניתן להפחית בהם? כל התשובות מסתתרות ממש כאן

מכירים את המשפט המוכר פחות זה יותר? ובכן, כאשר מדובר על הרגלים מזיקים, זה בהחלט נכון. העידן המודרני מביא עימו לא מעט הרגלים מזיקים, כאלה שאנו אפילו לא שמים לב אליהם, ועושים כל יום, שעות רבות. הנה 4 כאלה, שכדאי שתכירו: 

אלכוהול

במשך שנים חוקרים האמינו כי קצת אלכוהול בסופו של היום (בעיקר יין אדום) יעשה טוב ללב שלנו. אך מחקר חדש חושף כי לא זו בלבד שאין באלכוהול תועלת ללב, הרי שגם צריכה בכמות קטנה מאוד מסכנת את הלב ואת כלי הדם. החוקרים עקבו אחר נתונים רפואיים, נתונים גנטיים והרגלי השתייה השבועיים של 371,463 משתתפים. נמצא כי כל צריכה של אלכוהול, החל בכוס יין אחת בשבוע, מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולמחלות מסוכנות נוספות.

ישיבה ממושכת 

אחת המגפות הנחקרות ביותר בעשורים האחרונים היא אורח חיים יושבני. במחקר שפורסם לאחרונה כבר הזהירו החוקרים שאורח חיים יושבני מזיק יותר לבריאות מאשר עישון. כעת מחקר חדש נוסף שפורסם ממש בפברואר האחרון בכתב העת Nature מצא קשר בין ישיבה ממושכת להסתיידות העורקים הכליליים אצל גברים צעירים. מדוע? מהסיבה הפשוטה כי חוסר תנועה מוביל לירידה בחילוף החומרים ולהפרת האיזון ברמות הסוכר בדם, ובעקבות זאת הגוף מתקשה לווסת את לחץ הדם ולפרק שומן. מחקרים מהשנים האחרונות הראו גם קשר בין יושבנות למחלות נוספות כמו סוכרת, סוגים שונים של סרטן, פקקת ורידים ואפילו דמנציה.

בדידות 

מחקרים הוכיחו שבדידות עלולה לגרום לדיכאון, הפרעות שינה ואפילו לתמותה מוקדמת. כך לדוגמה, מחקר מ־2015 שפורסם בכתב העת Demographic Research מצא שמבוגרים מעל גיל 60 שדיווחו על תחושת בדידות הלכו לעולמם עד חמש שנים מוקדם יותר לעומת בני גילם שלא דיווחו על תחושת בדידות.

וכמובן, הסמארטפון

מחקרים רבים הראו שככל שאנשים השתמשו יותר בסמארטפון לפני השינה (בדקו הודעות ומיילים, שוטטו ברשתות החברתיות, קראו מאמרים), כך קטן הסיכוי שלהם לשינה איכותית ללא הפרעות. ולא בכדי - בזמן גלישה בנייד המוח מקבל מידע וגירוי וכתוצאה מכך "מתעורר" ומעכב את השינה. כך, אגב, גם בכל פעם שאתם מקבלים התראה או שהמסך נדלק. בנוסף, האור הכחול שנפלט מהמסכים נמצא מדכא את המלטונין, ההורמון שאחראי על ויסות מחזורי השינה והערות, מה שמוביל לעיכוב שעת ההירדמות. לכן, הגיע הזמן להתמסר לאחד מהדברים החשובים ביותר לבריאות שלכם - שינה. התנתקו מהסמארטפון כשעה עד שעתיים לפני השינה ואל תכניסו אותו בלילה למיטה.  

YOU MIGHT ALSO LIKE