מהי שפעת העגבניות? "וירוס חדש ומדבק מאוד הנפוץ בילדים"
נראה כי עלינו להתכונן לנגיף נוסף שעשוי לעשות את דרכו למערב, הפעם מהודו - החדשות הטובות לבינתיים הוא אינו קטלני, החדשות הרעות - איננו יודעים עליו רבות
כשהעולם ממשיך במאבקו נגד הקורונה ונגיף אבעבועות הקופים נראה כאילו ישנו נכיף נוספת בשטח.
 
"שפעת העגבניות" זוהתה לראשונה בהודו ב-6 במאי ועד כה הדביקה 82 ילדים, כולם מתחת לגיל 5, לפי מחקר של ה-Lancet Respiratory Medicine Journal. 26 ילדים נוספים עד גיל 10 חשודים כנגועים גם הם בשפעת.
 
 
 
הווירוס החדש נקרא על שם השלפוחיות האדומות המופיעות על העור, והוא מלווה בחום ובכאבי מפרקים.
 
"בדיוק בזמן שאנו מתמודדים עם הופעת הגל הרביעי של הקורונה, וירוס חדש המכונה שפעת עגבניות, או קדחת עגבניות, הופיע בהודו במדינת קראלה בילדים מתחת לגיל 5", דיווח ה"לנסט".
 
"הזיהום הנגיפי הנדיר נמצא במצב אנדמי ונחשב ללא מסכן חיים; עם זאת, בגלל הניסיון הנורא של מגיפת הקורונה, ניהול ערני רצוי כדי למנוע התפרצויות נוספות", נאמר.
 
הנגיף זוהה עד כה במחוז קולאם בקראלה, הודו, ובאזורים הסמוכים.
 
"ילדים נמצאים בסיכון מוגבר לחשיפה שכן זיהומים ויראליים שכיחים בקבוצת גיל זו וההתפשטות צפויה להיות באמצעות מגע קרוב", הוסיף הדו"ח של Lancet.
 
רופאים אומרים כי הזיהום, שכרגע אין תרופה נגדו, "מדבק מאוד" ויש לו קווי דמיון מרשימים למחלות ידיים ופה.
 
"בהתחשב בקווי הדמיון למחלות ידיים ופה, אם התפרצות שפעת העגבניות בילדים אינה תבוקר ותימנע ההדבקה עלולה להוביל לתוצאות חמורות על ידי התפשטות למבוגרים", הוסיף המחקר שדיווח על תסמינים נוספים הכוללים הקאות, שלשולים, התייבשות וכאבי גוף.
 
חלק מהמקרים, אם כי מעטים מאוד, הובילו לשינוי בצבע הגפיים.
 
"זו לא מחלה קטלנית, אבל היא מדבקת ויכולה להתפשט מאדם לאדם, אם כי הדרכים בפועל שבהן הזיהום מתפשט עדיין נחקרות", אמר ד"ר סובהאש צ'נדרה, עוזר פרופסור לרפואה פנימית בבית החולים אמריטה.
 
"חולים המפתחים קדחת עגבניות צריכים לשתות הרבה נוזלים ולנוח במיטה, כדי לשמור על לחות הגוף ולנוח היטב".
 
הנדבקים בנגיף ממוקמים בבידוד למשך 5 עד 7 ימים.
YOU MIGHT ALSO LIKE