בלחץ וחרדה לקראת הלידה? הנה כמה שיטות שיעזרו לך
מתח הינו מצב שכיח במיוחד בקרב נשים אשר צפוית להגיע בקרוב אל חדר הלידה, בכל זאת, מדובר על אחד הרגעים המשמעותיים בחיים. אך כידוע, מתח רב מדי עלול לפגוע באיכות החיים ולהוביל לבעיות רפואיות. הנה כמה שיטות שיעזרו להוריד את מפלס הלחץ

מי שנמצאת רגע לפני לידה (בעיקר ראשונה, אך לא רק) בוודאי מכירה את המתח לקראת העתיד לבוא - הצירים, הלידה עצמה, ההחלמה והטיפול הראשוני בתינוק הקטן - כל כך הרבה דברים לא ידועים עומדים לקרות. 

נשים מסוימות חוות חרדה שיכולה להיות משתקת, במיוחד בעקבות הפחד מהלא נודע. לכן, חשוב לזכור כי ידע הוא כוח. הנה רשימה קצרה של כמה טיפים שיעזרו לכן להשתלט על הלחצים והמתחים, ולקחת אוויר. 

לתרגל

ברגע שאתן מגיעות כמה שיותר מוכנות, החוויה הופכת להיות יותר בשליטה ואתן לומדות כיצד להתמודד עם כל מכשול. ישנן סדנאות הכנה ללידה בהן מתעמקים בשלבי התהליך ולומדים כיצד לקדם את הלידה בדרכים טבעיות וגם איך להיכנס במהלכה למצב תודעתי של רוגע ושלווה. 

הגעה ללידה עם ידע מאפשרת לקחת את האחריות ולהשפיע על הלידה לטובה בזכות הביטחון שתקבלו, וכדאי מאוד שגם המלווה שלכן ייקח חלק בתרגול הזה. חשוב, בין השאר, לתרגל יוגה או כל ספורט אחר במהלך ההריון, וכך תגיעו ללידה חזקות יותר פיזית.

לסנן מידע מסביב

נסו להימנע מסיפורי לידה עם חוויות לא טובות ואל תחפשו מידע ברשת על סיבוכים אפשריים. בכלל, תשאלו כמה שפחות שאלות בגוגל, במיוחד אם אתן נוטות להיכנס לחרדות מעודף מידע. במקום זאת, בחרו לצפות בסרטי לידה חיוביים או לשמוע על חוויות טובות מנשים אחרות.  

לאמץ שפה חיובית

לאופן בו אתן מדברות ולמילים בהן אתן משתמשות יש השפעה ישירה על החשיבה שלכן. למשל, החליפו את המילה "ציר" למילה "גל". המבנה של ציר דומה למבנה הגל, המגיע לשיא שלו ואז יורד, וכך צריך להסתכל, לחשוב ולדבר על ציר. אתן לא תהיו כל הלידה בכאב רצוף, ובין שיא לשיא אתן נחות ואוגרות אנרגיה עד לרגע יציאתו של הבייבי אל אוויר העולם.



YOU MIGHT ALSO LIKE