האם 'קופי שופס' יפתחו בקרוב ברחבי לאס וגאס?
כשנה לאחר שהמחוקקים במדינה החלו לדון בהצעת חוק בנושא, מחוז קלארק צפוי לקיים פגישה השבוע, במהלכה ידונו על הדרכים שבהן יחולקו רישיונות עסק לאותם 'קופי שופס'

מחרתיים (שלישי) תתקיים פגישה מעניינת ביותר במועצת מפקחי מחוז קלארק - המחוז הגדול ביותר בנבאדה שבו נמצאת העיר לאס וגאס. בין היתר, המפקחים ידונו במתן רישיונות עסק ל"קופי שופס" - בתי עסק שבהם ניתן יהיה לצרוך מריחואנה על כל צורותיה.

היום הראשון למכירת קנאביס לצרכי פנאי בנבאדה, בקיץ 2017 (צילום: AP)

למעשה, כבר בנובמבר 2016 תושבי המדינה בחרו לבצע לגליזציה של מריחואנה, לא רק לצרכים רפואיים אלא גם למה שמכונה "צרכי פנאי". אי לכך, ב-1 ביולי 2017 נבאדה הצטרפה לשורה ארוכה של מדינות שבהן בני 21 ומעלה יכולים לקנות קנאביס באופן חוקי.

עם זאת, כיום החוק מתיר לרכוש קנאביס ולצרוך אותו במקומות פרטיים בלבד, דבר שבעייתי עבור עשרות אלפי התיירים שנמצאים בעיר בכל רגע נתון (בתי מלון, לצורך העניין, אינם מאפשרים לעשן בחדרים).

כעת, במחוז ידונו האם לאפשר להקים את אותם "קופי שופס" שבהם יהיה מותר לעשן - בדומה לאותם בתי עסק מפורסמים באמסטרדם.

"אני חושב שזה טוב שיהיה מותר לעשן במקום בטוח, מבלי לדאוג אם ילדים מסביב או משהו כזה", הסביר אדוורד, תייר שהגיע לאחרונה לעיר החטאים.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כבר בקיץ הקודם, מחוקקים בנבאדה החלו לעבוד על שתי הצעות חוק שיאפשרו להקים קופי שופס. "הסוג הראשון הוא רלוונטי לבעלי החנויות הקיימות למכירת קנאביס - הדיספנסריז. החוק יאפשר להם לפתוח אזור ייעודי, למשל בחדר סמוך, שבו ניתן יהיה לצרוך קנאביס באופן חופשי. הסוג השני הוא ה'עצמאי', כלומר למי שירצה לפתוח 'קופי שופ' הדומה לבר, בו הלקוחות יכולים לקנות מריחואנה לצריכה במקום", הסביר יוזם הצעת החוק, בר בית הנבחרים המקומי סטיב ייגר (דמוקרט המייצג מספר שכונות במערב לאס וגאס).

עם זאת, בעלי החנויות יוכלו לפתוח טרקלין עישון אחד בלבד, גם אם הם הבעלים של מספר חנויות למכירת קנאביס. בשיחה עם התקשורת המקומית בלאס וגאס, לייק מרטין - מנכ"לית איגוד חנויות המריחואנה של נבאדה (NDA) - הסבירה את הרציונל שעומד מאחורי הצעת החוק ומדוע היא תומכת בה:

"בראש ובראשונה זה משהו שאנחנו שומעים מבעלי הדיספנסריז כבר תקופה ארוכה, וזה יסייע להם בפן העסקי. לפני קצת פחות מארבע שנים, צריכת מריחואנה לצרכי פנאי הפכה לחוקית בנבאדה, אך מותר לעשות את זה רק בבית פרטי - לפחות באופן חוקי", היא אמרה והוסיפה, "בעיר כמו לאס וגאס, אליה מגיעים יותר מ-40 מיליון תיירים בכל שנה, זה יצר בעיה גדולה".

עוד אמרה מרטין כי "אני חושבת שכעת תהיה לעשרות מיליוני התיירים את האפשרות לצרוך מוצר חוקי באופן חוקי. יש גם עניין נוסף, וזה שאנשים נוהגים לעשן קנאביס ברחובות ובמגרשי חנייה. כעת תהיה להם אופציה אחרת, וגם מי שלא צורך קנאביס יברך על כך".

YOU MIGHT ALSO LIKE