האם דיאטת צום לסירוגין מתאימה גם לנשים?
היא מבטיחה תוצאות מהירות, אך האם היא מתאימה לשני המגדרים? מסתבר כי התשובה מורכבת מכפי שניתן היה לחשוב. במידה ואתן חושבות להתנסות בדיאטה, ריכזנו עבורך את כל המידע הרלוונטי והחשוב שכדאי לדעת לפני שמתחילים בתהליך

נשים רגישות מאוד לרעב וללחץ גופני, שכן, הגוף מתוכנת להבחין במצב של רעב וחסרים תזונתיים. מחקרים מראים כי נשים רבות המנסות לבצע צום לסירוגין שמות לב לשיבושים במחזור החודשי. זה סימן מובהק לכך שהשיטה הזו מטילה עומס רב מדי על גופן. בנוסף, הנתונים מראים כי לנשים קשה יותר להגיע לתוצאות ותועלת מדיאטה זו.

אמנם גם נשים יכולות להפיק תועלת מהצום בכל הנוגע לבריאות ולירידה במשקל, אך לעיתים יש צורך בגישה אחרת. צום לסירוגין שאינו נעשה בצורה הנכונה עלול לגרום לחוסר איזון הורמונלי אצל נשים בשל הרגישות המוגברת שלהן לאיתותי רעב. אם הגוף מרגיש רעב, הוא יפעיל את ייצור הורמוני הרעב. בעקבות כך, נשים שמפסיקות את הצום עלולות לחוש רעב בלתי פוסק.

זו למעשה דרכו של הגוף להגן על העובר הפוטנציאלי (גם אצל נשים שאינן בהריון). כמו כן, דיאטה זו הזה עלולה לעצור את הביוץ. מנגנון הפעילות של הורמון GnRH (הורמון משחרר גונדוטרופינים) אצל נשים, רגיש במיוחד לגורמי לחץ כמו צום לסירוגין. מספר מחקרים שנערכו בשנה האחרונה הוכיחו שצום ממושך ואגרסיבי (כמעט 48 שעות) גרם אחרי שבועיים להפסקת המחזור החודשי ולהתכווצות השחלות.

המלצות לצום נשי:

צום ממושך אמנם עלול להוציא מאיזון את המערכת ההורמונלית של האישה ולגרום לבעיות פוריות, אך התועלת שהוא מניב עולה בהרבה על הסיכון לתופעות הלוואי. לכן, ההמלצה היא ללכת על צום עדין ואיטי שיאפשר לגוף להסתגל אליו בהדרגה.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא במעין "קרשנדו". העלו בהדרגה את דרגת הקושי של הצום עד שתמצאו את הרמה המתאימה לכן. צום בימים לא רצופים וקביעת "חלונות אכילה" מוגדרים יכולים לסייע בהשגת היתרונות הבריאותיים מבלי לגרום לתנודות ברמות ההורמונים.

ההמלצה היא צום לסירוגין בן 16-12 שעות בתדירות של 3 פעמים בשבוע (אבל לא בימים רצופים). בשלושת הימים האלה, התמקדו במזונות בריאים שאותם תאכלו במסגרת הזמן המוקצבת, נניח מ-10 בבוקר עד 7 בערב. כמו כן, הקפידו לקצר את האימונים במהלך ימי הצום:

1. אכלו כרגיל בימים של אימונים אירוביים קשים (אימון בן שעה או יותר הכולל ריצה, רכיבה על אופניים, אימון מטבולי, אימון הפוגות וכדומה). כשגופכן יתרגל לצום, תוכלו לשנות מהרגלכן.

2. שתו הרבה מים. גם תה או קפה מותרים.

3. הקשיבו לגוף שלכן.

YOU MIGHT ALSO LIKE