רוצים לרדת במשקל? אלו התבלינים שכדאי שתכניסו לתפריט
סקירה מדעית חדשה חושפת כי מספר תבלינים וצמחי מרפא יכולים להאיץ את תהליך חילוף החומרים ושריפת שומן בגוף, ובכך לעודד ירידה במשקל. הנה הרשימה המלאה, שלגמרי מומלץ שתכניסו לתפריט היומי שלכם כבר ממחר

הרצון לרדת במשקל או להיפטר מכמה קילוגרמים עודפים שייך לאנשים רבים ברחבי העולם, כאשר אחת השיטות הנפוצות ביותר היא דיאטה כזו או אחרת. אך מה אם נספר לכם כי ישנה דרך נוספת, והיא טבעית, יעילה ופשוטה במיוחד? באמצעות הכנסת מספר תבלינים לתפריט היומי שלכם, תוכלו לסייע לתהליך הירידה במשקל ולראות תוצאות בהקדם.

פלפל צ'ילי חריף

מכיל רכיב פעיל בשם קפצין שיוצר את תחושת הבעירה המוכרת. מרכיב זה הינו נוגד חמצון, אנטי דלקתי, אנטי מיקרוביאלי ואף נמצא כמסייע במניעת סרטן.  ניסויים שנעשו בתאים מצאו שקפצין מעודד אפופטוזיס ומונע מתאי שומן צעירים להתמיין. בניסוי על חולדות חולות סוכרת נמצא כי הקפצין שיפר את מדדי הסוכר וסייע להן להפחית ממשקל גופן.

כמו כן, אכילת צ'ילי גורמת להזעה מוגברת, זאת בשל העובדה שהקפצין מפעיל בגופנו קולטן בשם TRPV1 שגורם להזעה. תהליך זה צורך אנרגיה ומבזבז קלוריות. אצל אנשים בעודף משקל, הקפצין מסייע גם בחמצון של חומצות שומן, בתהליך הירידה במשקל.

פלפל שחור

ידוע בסגולותיו הרבות, בשל היותו נוגד חמצון אנטי דלקתי, אנטי מיקרוביאלי, המשפיע על מערכת העצבים ומונע חלוקה של תאים. עוד נמצא כי לפלפל השפעה על בקרת האנרגיה, תרמוגנזה, הצטברות ליפידים, כניסה של גלוקוז לתאים ורמת הרגישות לאינסולין. ניסויים שנערכו בבני אדם בדקו תרכובות שכוללות הן פלפל שחור והן קפצין, סיבים וקרניטין. תרכובת כזו נמצאה כתורמת לתחושת שובע בטווח הקצר וכמפחיתה עמידות לאינסולין לטווח הארוך. בנוסף נמצאה התערובת כמסייעת בהפחתת התיאבון, בהגברת הורמוני מעי המסייעים לתחושת שובע ובעלייה בפעילות ההורמונלית של בלוטת התריס

כורכומין

הכורוכומין ידוע כנוגד חימצון בעל יכולות אנטי-דלקתיות. מחקרים מצאו יעילות של הכורכומין בהורדה של מדדי דלקת. בהקשר להשמנה, המחקרים מצאו כי לכורכומין השפעה על ההוצאה האנרגטית ומכאן הוא משפיע לטובה על משקל הגוף, רמת הטריגליצרידים ומסת השומן.

קינמון

תבלין יעיל לטיפול בזיהומים חידקיים, בסוכרת סוג 2, בבעיות במערכת העיכול, ועוד. בנוסף, הוא נמצא אנטי-דלקתי, אנטימיקרוביאלי ומעכב חלוקת תאים. מחקרים מצאו שקינמון מסוגל לשפר את תהליך כניסת הגלוקוז לתאים ולהפחית הפרשה של הורמון הרעב (גרלין). לכן הוא מסייע לטיפול בהשמנה ובסוכרת, ומשפר את הרגישות לאינסולין, ואף מוביל לירידה במשקל הגוף ובהיקפים.



YOU MIGHT ALSO LIKE