אריק אדמס תוקף את גרג אבוט: "שולח מהגרים למקומות שהם לא רוצים להגיע אליהם"
אוטובוס שני המלא במהגרים לא חוקיים הגיע לעיר ניו יורק הישר ממדינת הכוכב הבודד, כחלק מהמחאה של המושל הרפובליקני במסגרתה הוא שולח חוצי גבול אל ערים ליברליות

ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, תקף את מושל טקסס הרפובליקני גרג אבוט לאחר שאוטובוס מלא במהגרים לא חוקיים, השני במספר, עשה את כל הדרך ממדינת הגבול אל התפוח הגדול.

(צילום: Shutterstock)

אדמס הדמוקרטי ערך מסיבת עיתונאים ביום ראשון בבוקר ברשות הנמלים, לשם הגיעה ההסעה עליה היו כ-40 מהגרים, אם כי יש לציין כי רק 14 מהם ירדו בעיר ניו יורק.

"זה מחריד כאשר חושבים על מה שהמושל עושה", אמר אדמס והסביר: "אנחנו מגלים שחלק מהמשפחות שנמצאות באוטובוס רצו לנסוע למקומות אחרים, ואסור להן לעשות זאת. אותם אנשים נאלצו לעלות לאוטובוס מתוך הבנה שהם נוסעים למקומות אחרים אליהם הם רוצים להגיע, ואז הבינו שאסור להם".

כאמור, האוטובוס מטקסס לניו יורק הוא לא הראשון, כאשר ביום שישי הגיע לרשות הנמלים בתפוח הגדול הסעה המונה כ-50 מהגרים לא חוקיים. כל זאת בהוראתו של המושל אבוט, שבחודשים האחרונים שולח אוטובוסים מלאים במהגרים אל ערים ליברליות בלב ארצות הברית, זאת כדי להפנות את תשומת הלב של הציבור והממשל לנושא משבר הגבול.

בעקבות המהלכים הללו, אדמס האשים את המושל בשימוש באנשים חפים מפשע כ"כלים פוליטיים כדי לייצר משבר". כמו כן, ראש העיר התלונן ממשל טקסס לא מודיע לעירייה מתי האוטובוסים יגיעו: "הם לא מודיעים לנו מתי האוטובוסים יוצאים, או מה הם הצרכים של האנשים שעל האוטובוס. הם לא נותנים לנו שום מידע, אז אנחנו לא יכולים באמת לספק את השירות לאותם אנשים".

מאז אפריל, אבוט שולח מהגרים אל וושינגטון הבירה, כמחאה על מה שהוא טוען כסירוב של ממשל ביידן לפעול אל מול משבר המהגרים המורגש בעיקר במדינות הגבול. ביום שישי, המושל אמר: "נוסף לוושינגטון הבירה, ניו יורק היא היעד האידיאלי עבור המהגרים הללו, שיכולים לקבל את שפע השירותים והדיור בעיר שראש העיר אדמס התגאה בהם".

הוא הוסיף: "אני מקווה שהוא יקיים את ההבטחה שלו לקבל את פני כל המהגרים בזרועות פתוחות, כדי שערי הגבול שלנו שמוצפות יוכלו להרגיש הקלה".

YOU MIGHT ALSO LIKE