חוקרים אמריקאים מגלים: כך תימנעו מאבנים בכליות
מחקרים חדשים חושפים כי תזונה עשירה באשלגן וסידן יכולה למנוע את התופעה הלא נעימה של אבנים בכליות, אשר במקרים מסוימים אף יכולה להוביל לכאבים קשים ונזקים רציניים. ״לאורח החיים שלנו יש קשר ישיר להיווצרות אבנים בכליות״, נאמר מצידו של אחר החוקרים

אצירת שתן, דימום, כאבים קשים וסכנה רפואית - רבים סובלים מהתופעה הלא נעימה הזו שנקראת אבנים בכליות. חוקרים אמריקאים מצאו כי העשרת התזונה שלנו בסידן ואשלגן יכולה למנוע את התופעה, באופן כמעט מוחלט. אך קודם כל, חשוב שנבין מה הן בכלל האבנים בכליות. למעשה, מדובר בפיסת חומר מוצק, הדומה לאבן, והיא נוצרת באחת הכליות, או בשתיהן, כאשר השמן מכיל רמה גבוהה של מינרלים. 

אבנים בכליות שכיחה בעיקר בקרב אנשים הסובלים מעודף משקל, מחלת כליה כרונית, או מחלות לב שונות. הנתונים אף מראים כי מי שחלה באבנים בכליות, נמצא בסיכון של 30% לפחות, לחלות שוב, תוך חמש שנים. חוקרים מהמרכז הרפואי במינסוטה ערכו מחקר רחב בהשתתפות 411 חולים הסובלים מהתופעה, ומצאו כי צריכה מופחתת של נוזלים, קפאין, ותזונה מופחתת סידן ואשלגן מובילים לאבנים בכליות.

מסקנת המחקר היא כי תזונה הכוללת 1,200 מיליגרם של סידן יכולה לסייע במניעת אבנים בכליות, הן בפעם הראשונה והן בפעם חוזרת. זאת לצד מזונות עשירים באשלגן, כגון בננות, תפוזים, מלונים, אשכוליות, משמשים ועוד. כמו כן, ניתן למצוא אשלגן גם בתפוח אמדה, אפונה, פטריות, מלפפון וקישוא. 

למעשה, הקשר בין תזונה לבין אבנים מוכר בעולם הרפואה כבר לא מעט זמן, אך בניגוד למחשבה הקודמת, בה היה נהוג דווקא להגביל את כמות הסידן, כעת המחקר החדש חושף כי למעשה, מומלץ לעבור לתזונה עשירה אשלגן וסידן. כאשר רמת האשלגן בדם יורדת, יורדת גם כמות הציטראט בשתן, המונע יצירת אבנים. 

לסיכום, אותה תזונה עשירה באשלגן וסידן, גורמת לגוף להיות פחות חומצי, יותר מאוזן ובריא, וכך הסיכון לאבנים בכליות יורד באופן משמעותי. זאת כאמור, בנוסף לשתיית מים רבה, ושמירה על משקל תקין ככל האפשר. 



YOU MIGHT ALSO LIKE