שימו לב: שלושה דברים שלא ידעתם על מוצרי חלב ותחליפים
האם מוצרי חלב בריאים, או דווקא פוגעים בבריאות? מדובר על סוגייה מוכרת לכולנו, ואם אתם מבולבלים, אתם לגמרי לא לבד. ריכזנו עבורכם כמה עובדות חשובות אודות מוצרי חלב ותחליפים מן הצומח שכדאי שתכירו

בשנים האחרונות העיסוק סביב מוצרי חלב ותחליפים שונים מן הצומח הולך ותופס תאוצה. יותר ויותר אנשים בוחרים לוותר על חלב, ועוברים לתחליפי חלב שונים, כמו גם תחליפי גבינות. אך האם מדובר על בחירה בריאה יותר? או אולי ההפך הוא הנכון? באנו לעשות סדר בבלאגן. 

עובדה ראשונה: מוצרי חלב מכילים יותר שומן רווי ממה שנדמה לכם

שומן רווי נוטה להעלות את רמות הכולסטרול בדם, ושומן החלב הוא ברובו שומן רווי, לכן מומלץ לצרוך מוצרי חלב בעלי אחוזי שומן נמוכים. אנשים רבים יכולים לאכול קופסת קוטג׳ שלמה בארוחה כאשר במנה כזו יש 12.5 גרם שומן, כלומר סדר גודל של כף חמאה, במילים אחרות? לא מומלץ במיוחד. אז מה עושים? מומלץ לצמצם את כמויות השומן הרווי בתפריט, ולהקפיד לצרוך מוצרי חלב באחוזי שומן נמוכים ככל האפשר, ולאכול מהם בכמות מוגבלת.

עובדה שנייה: גבינה צהובה טבעונית מעובדת ומזיקה לבריאות

כאשר בודקים מה מכילים תחליפי הגבינה הצהובה מגלים שהם רחוקים שנות אור ממזון בריא ולמעשה נחשבים כ״מזון אולטרה-מעובד״, כלומר מזון שהכנתו דורשת טכניקה מתוחכמת במפעל וכוללת תוספים תעשייתיים למיניהם.

חלק מהגבינות הצהובות הטבעוניות מבוססות על שמן קוקוס, עמילנים מעובדים, מייצבים ועוד. חשוב לדעת כי מחקרים מהשנים האחרונות מעידים על כך שמרכיבים אלה עלולים להשפיע לרעה על מערכת העיכול, לפגוע באוכלוסיית החיידקים הידידותיים ואף לגרום או להחמיר מחלות מעיים שונות.

אז מה עושים? כאשר אתם מחפשים תחליפי גבינה מסוגים שונים, בחרו את המוצרים שמבוססים על אגוזי קשיו ושקדים, ולא את אלו המכילים בעיקר שומן קוקוס ורכיבים מעובדים.

עובדה שלישית: תחליפי החלב מבוססים על סוכר 

משקאות על בסיס אורז, שקדים, קוקוס ואגוזים מכילים בעיקר פחמימות המגיעות מסוכרים. בנוסף, רובם מכילים לא מעט תוספים כמו מייצבים, חומרי טעם וריח מלאכותיים ולעיתים גם חומרים משמרים.

לכן, בכמות גדולה צריכה של תחליפי חלב שווה לשתייה של משקה ממותק. בנוסף, כדאי לקרוא בתשומת לב מה כתוב על האריזה ולבחור משקאות המכילים שורה קצרה ככל האפשר של רכיבים, וכמות קטנה של סוכר.

לסיכום, כאשר אתם צורכים מוצרי חלב או תחליפים שונים מן הצומח הקפידו לבחור את הסוגים הבריאים יותר. חפשו את האותיות הקטנות ונסו לבחור מוצרים בהם שורת הרכיבים היא הקצרה ביותר, וכאלה המבוססים על רכיבים טבעיים ככל האפשר, אחוזי שומן נמוכים ועם סוכר בכמות הקטנה ביותר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE