מחקר חדש חושף: זה הגיל בו משמינים הכי הרבה
למרות ששנות העשרים נחשב לעשור הכי פורה ויפה שלנו, מחקר אמריקאי חדש אשר התבסס על עשרות אלפי אנשים חושף כי מסתבר שדווקא בטווח שנים זה, אנו משמינים הכי הרבה, זאת בהשוואה לתקופות אחרות בחיינו, ויש לכך לא מעט סיבות. החדשות הטובות הן שניתן להימנע מכך

מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת journal of obesity מצא כי יותר ממחצית מהמבוגרים שהשתתפו בו, העלו במשקל לפחות 5% בממוצע במהלך עשר שנות חיים, ושליש מהם העלו יותר מ-10% במשקלם במהלך עשור.

על פי ממצאי המחקר, העלייה המשמעותית ביותר במשקל מתרחשת בעשור השלישי לחיים - שנות ה-20. אצל רוב האנשים מדובר בשנים בהן מקימים משפחות, ונשים נכנסות להריון ויולדות. כמו כן, שנים אלו מתאפיינות בעומס רב בעבודה, לכן גברים ונשים כאחד משמינים בעקבות השגרה העמוסה, זאת עקב פחות זמן אשר מושקע בפעילות גופנית ואכילה מאוזנת ובריאה לצד נטייה לאכול מזון מעובד.  

המחקר התבסס על כ-14 אלף אמריקאים, כאשר הניתוח העלה שכל אחד מהמבוגרים העלה כ-8 ק"ג בממוצע משנות ה-20 המאוחרות לחייו עד שנות ה-30 המאוחרות. כמו כן, החוקרים הבחינו שנשים העלו בממוצע כ-5.5 ק"ג בממוצע בכל תקופת המחקר, ואילו גברים העלו כחצי מזה - 2.7 ק"ג בממוצע.  

הנתונים נאספו מאזרחים אמריקאים, אך הם מייצגים מגמה עולמית של השמנה שניכרת היטב למרות המודעות והידע שקיים בנושא והטיפולים המוצעים. כידוע, אחת הסיבות ל"מגפת ההשמנה" טמונה בתרבות השפע ובאורח חיים הכולל ישיבה רבה. התוצאה? בשני העשורים האחרונים עלתה שכיחות ההשמנה בכ-40%, כאשר ההשמנה הקיצונית כמעט הכפילה את עצמה.

אז מה עושים?

הפתרון טמון בראש ובראשונה בתשומת לב לנושא כבר מגיל צעיר. כלומר, חינוך לאכילה ולהרגלי חיים בריאים ופעילים עשוי לסייע במניעת השמנה בשנים בהן הזמן הוא משאב חסר - ולמעשה, במהלך כל חיינו הבוגרים.  

הנה חמש טיפים שיעזרו לכם להילחם בסטטיסטיקה: 

מצאו זמן לזוז יותר: לא חייבים להירשם לחדר כושר. הפעלת הגוף יכולה להיות חלק מהיום יום שלנו. כך למשל תוכלו לעלות ולרדת במדרגות במקום במעלית, להחנות רחוק את הרכב ולצעוד אליו, או לרדת תחנה אחת קודם בתחבורה הציבורית וללכת. כמו כן, נסו לקום מדי פעם מהכיסא המשרדי והניעו את הגוף. במילים אחרות - מצאו כל הזדמנות לזוז.

הוציאו מהבית חטיפים וממתקים: והחליפו אותם במזונות טבעיים ולא מעובדים כמו פירות, ירקות, שקדים, אגוזים, דגנים מלאים וכו'. חשוב לזכור: מה שנראה מול העיניים ונגיש בהושטת יד, יאכל יותר.

אין זמן לבשל? נסו לעשות שימוש בכל מיני לקטי ירקות טריים חתוכים ושטופים בשקית, ירקות קפואים שכל מה שנדרש הוא לחמם במחבת או בתנור עם מעט שמן זית ומלח. זאת לצד קטניות מוכנות לאכילה בוואקום או שימורים. יש גם מתכונים קלים ומהירים במיוחד, שבאמצעותם תוכלו לחסוך זמן יקר ועדיין לאכול ארוחה מזינה ובריאה.  

נסו למסגר את האכילה ולשמור על תזונה מאורגנת: אכילה מסודרת בצורת ארוחות מייצרת שליטה וגבולות ברורים זאת בניגוד לחוסר סדר המאופיין מצד אחד בשעות רבות ללא אכילה, ומצד שני באכילה בלתי מבוקרת, בעיקר בשעות הערב.

לא שחור ולבן: חשוב לא לאבד שליטה באכילה, ומצד שני לא להיכנס למסגרת אכילה קשה וקיצונית. דרך האמצע מובילה לשליטה והיא הרצויה והנכונה ביותר. רצוי לבחור ולהחליט מה הגבולות הריאליים עבורכם במהלך שגרת היום, ולדבוק בהם.



YOU MIGHT ALSO LIKE