ארה"ב משלמת 1.7 מיליארד דולר לעובדי שירותי בריאות... באוקראינה
בעוד הדמוקרטים הבטיחו לאמריקאים ביטוח רפואי חובה בחינם, נראה שמי שיקבלו אותו מכספי משלם המיסים האמריקאי (או הבנק הפדרלי) הם דווקא האוקראינים

בעוד המלחמה באוקראינה נכנסת לחודש השישי שלה, הסיוע הצבאי מהמערב הפך לשגרה, כאשר ארה"ב מובילה את רשימת המסייעות לאחר ששלחה עד כה סיוע של 7 מיליארד דולר לקייב מאז פברואר.

אבל ממשל ביידן לא רק מחזק את הצבא של אוקראינה והיבטים של כלכלתה בזמן המלחמה לצד סכומי הסיוע ההומניטרי העצומים הנשלחים בקביעות לבעיית הפליטים העקורים - ארה"ב הולכת כעת לשלם לעובדי בריאות אוקראינים.

"אוקראינה מקבלת סיוע נוסף של 1.7 מיליארד דולר מממשלת ארה"ב ומהבנק העולמי כדי לשלם את משכורותיהם של עובדי הבריאות שלה ולספק שירותים חיוניים אחרים", מדווח פוליטיקו, כאשר כספי הבריאות מגיעים כששר הבריאות של אוקראינה ויקטור ליאשקו משמיע אזעקה על התמוטטות התשתית הרפואית ובתי החולים, וטוען כי תשלום משכורות עובדי הבריאות הלך וגבר מדי חודש "בשל נטל המלחמה המכריע".

"1.7 מיליארד דולר הם לא רק עוד תמיכה פיננסית; זו השקעה שגורמת לנו להתקרב צעד נוסף לניצחון", אמר ליאשקו בהצהרה.

הכספים מועברים דרך הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID), משרד האוצר, והבנק העולמי.

"הסיוע הזה יעזור לממשלה הדמוקרטית של אוקראינה לספק שירותים חיוניים לתושבי אוקראינה", אמרה שרת האוצר ג'נט ילן בהצהרה.

USAID העניקה עד כה תמיכה תקציבית של כ-4 מיליארד דולר לקייב מכיוון שממשלת אוקראינה נאבקת לשלם לעובדים אזרחיים ולאנשי שירות חיוניים את משכורתם.

לסיכום המאמצים הללו, תוך חשיפת הסיוע החדש לעובדי הבריאות, מנהלת ה-USAID, סמנתה פאוור, טענה כי "המתקפה של פוטין על השירותים הציבוריים של אוקראינה נמשכת, ארה"ב ממהרת פנימה עם תמיכה כספית כדי לעזור לממשלה לשמור על האורות, לספק שירותים חיוניים לאזרחים חפים מפשע, ולשלם לעובדי הבריאות המספקים תמיכה מצילת חיים בחזית".

אירוניה היא שבעוד התשתית של אמריקה עצמה - מגשרים עד לרשתות חשמל ועד למערכות מים וביוב - זקוקה בערים רבות לתשומת לב וטיפול דחוף, שלא לדבר על כך שלפני זמן לא רב הדמוקרטים היו אובססיביים לדחוף שירותי בריאות "חינם", הרי שעתה הכספים והעזרה לתשתיות הולכים דווקא לאוקראינה.

YOU MIGHT ALSO LIKE