ראש עיירת גבול בטקסס מזהיר: משבר המהגרים יפגע בכל האמריקאים
לטענתו של ראש העיר לארדו, שהיא השלישית המאוכלסת ביותר בין עיירות הגבול, מיליוני המהגרים ימשיכו צפונה, מה שישפיע קשות על מערכת הבריאות ומערכת החינוך הכללית

ראש עיריית לארדו שבטקסס, הזהיר כי בעוד שקהילות הגבול הן אלה שנאלצות להתמודד עם זרם המהגרים כרגע, ההשלכות של המשבר יגיעו בכל האמריקאים ברחבי ארצות הברית.

(צילום: AFP)

"המצב כל כך מסובך, שאפילו הקונגרס לא רוצה להתעסק איתו. אבל זה כאן, וערי הגבול צריכות להתמודד עם זה", אמר ראש העיר פיט סאנז לרשת 'ניוזוויק'. "אני אומר בהתחלה ערי הגבול, אבל בסופו של דבר, זה ישפיע על כולנו".

"זה ישפיע על כולנו כי כל האנשים האלה הולכים צפונה, וזה ישפיע על מערכת הבריאות, זה ישפיע על מערכת החינוך הציבורית", הוסיף ראש העיר.

מספר המהגרים שחצו את הגבול בין מקסיקו לארצות הברית בשנה הפסיקלית, שמתסיימת בסוף ספטמבר, צפוי לשבור את השיא של השנה שעברה - אז היו יותר מ-1.7 מיליון מהגרים. עד כה, סוכנות המכס והגנת הגבולות תפסה יותר מ-1.5 מיליון מהגרים, כאשר מדובר ביותר מ-600 אלף בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה.

סאנז אמר כי "הדברים לא משתנים, והם למעשה מחמירים". עוד במרץ 2021, סאנז אמר כי הודיעו לו שהעיר שבה הוא עומד בראשה, שהיא השלישית המאוכלסת ביותר בין ערי הגבול, תחווה עלייה משמעותית במהגרים, בדומה לריו גרנדה. עם זאת, הוא טוען כי העיר עדיין לא קיבלה משאבים נוספים מהממשלה הפדרלית כדי לסייע בטיפול המשבר.

שישה עשר חודשים לאחר מכן, סאנז ממשיך לבקש עזרה מהבית הלבן: "הייתי קולני עם ממשל ביידן לגבי אספקת המשאבים הדרושים עבור סיירת הגבולות וסוכנויות פדרליות אחרות זקוקות להן". 

אם הממשל היה נענה לבקשותיו, טוען ראש העיר, ניתן היה למנוע את הטרגדיה האחרונה בסן אנטוניו, אז יותר מ-50 מהגרים נמצאו מתים במשאית ענקית שהבריחה אותם לארצות הברית, במה שנחשב לתקרית ההברחה הקטלנית ביותר בהיסטוריה האמריקאית.

"המהגרים האלה הגיעו לגזרת לארדו, ואז הגיעו לסן אנטוניו דרך המחסום, כאשר כבר שנים שאנחנו מבקשים להגדיל את המחסום", אמר. 

עוד גילה הבנה לכך שביידן פעל לבטל מספר צווים מתקופת טראמפ, אך טען כי הוא קיווה שהנשיא ינצל את ההזדמנות כדי להראות חלופה יעילה. "ברור שהוא רוצה פחות הגבלות למהגרים. וכך קורה, אבל הכספים, השימוש בכוח אדם… כל מה שאני רואה זה רק צרכים שעדיין לא התמלאו".

YOU MIGHT ALSO LIKE