התחזית של המשרד לביטחון המולדת: מספר המהגרים הקטינים ישבור השנה שיא
הממשל הפדרלי הביע את דאגתו מפני זינוק במספר הילדים המהגרים שיחצו את הגבול ממקסיקו לארה"ב ללא ליווי מבוגר, מה שמחייב את המדינה ליישב אותם במקלטים

הממשל הפדרלי צופה שהשנה יעברו את הגבול ממקסיקו לארצות הברית מספר שיא של מהגרים קטינים, כאשר ההערכה עומדת על עד 161,000 ילדים. כך על פי דוח שהודלף לתקשורת. 

(צילום: Getty Images)

"התחזית של המחלקה לביטחון המולדת השנה עומדת על כ-161,000 ילדים ללא ליווי מבוגר שיקבלו הפניות למשרד הבריאות ושירותי האנוש ליישוב מחדש של פליטים", נכתב בדוח, כפי שפורסם ב'וושינגטון אקסמינר'. 

הדוח הוצא בינואר השנה, והוא הזהיר מפני "התחזיות החודשיות העולות על אלו שנראו בשנה שעברה", כאשר אז 147 אלף ילדים מהגרים נכנסו אל ארצות הברית לבד, ללא הורה או בן משפחה. 

סוכני המכס ומשמר הגבול של ארצות הברית אספו יותר מ-101 אלף קטינים ללא ליווי מבוגר בין חודש אוקטובר 2021 לחודש מאי השנה, כאשר ישנם עוד ארבעה חודשים עד סיום שנת הכספים הנוכחית, אשר תגיע לקיצה ב-30 בספטמבר. 

המספרים האלה מראים שבשישה מתוך שמונת החודשים הללו, המספרים עלו ושברו שיאים שנרשמו בשנה הקודמת.

רוב הילדים אשר מגיעים לבדם ועוברים את הגבול באופן בלתי חוקי, מקבלים הגנה מפני גירוש במסגרת חוק ההגנה על קורבנות סחר.

 אותם קטינים נשארים בדרך כלל במקלטים המופעלים על ידי מחלקת הבריאות ושירותי האנוש, עד שמוצאים אדם מבוגר, בדרך כלל קרוב משפחה, שייקח אחריות על הטיפול בהם. המבקרים טוענים כי החוק הזה למעשה מעודד משפחות לשלוח את הילדים שלהם למסע המסוכן הזה לבדם.

עם מספר הילדים הגבוה, משבר הגבול מחריף מחודש לחודש וכמות המהגרים שוברת שיאים מחודש לחודש. 

ביום חמישי, המושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט, הודיע על צו ביצוע אשר מאפשר למשמר הלאומי במדינתו ולמחלקת ביטחון הציבור לעצור מהגרים שחוצים באופן לא חוקי - ולהחזירם למקסיקו, על אף שמדובר בסמכות הניתחת אך ורק לממשל הפדרלי

בהצהרה שפרסם, אבוט אמר כי "בעוד שהנשיא ביידן מסרב לעשות את עבודתו ולאכוף את חוקי ההגירה שנחקקו על ידי הקונגרס, מדינת טקסס שוב מתגברת ונוקטת פעולות חסרות תקדים כדי להגן על האמריקאים ולאבטח את הגבול הדרומי שלנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE