הרעיון חזר לשולחן הקרמלין: רוסיה צריכה לקחת בחזרה את אלסקה
יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, בן בריתו של פוטין, איים על ארצות הברית בטענה שהיא מנסה לקחת נכסים רוסיים - אך שוכחת שגם למוסקבה יש מה לתבוע בחזרה

פוליטיקאי בכיר מהקרמלין, בן בריתו של הנשיא ולדימיר פוטין, העלה רעיון שכבר התנוסס בתחילת המלחמה במזרח אירופה - לפיו רוסיה יכולה לתבוע מארצות הברית את מדינת אלסקה.

(צילום: Shutterstock)

ויאצ'סלב וולדין, המכהן כיו"ר הדומה הממלכתית - הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, נפגש עם גורמים רוסים בכירים, ועל פי סוכנות הידיעות AP הוא העלה בפניהם את הנושא.

“שאמריקה תמיד תזכור: יש חלק מהשטח שלה שהוא רוסיה - אלסקה", אמר. "כאשר המחוקקים האמריקאים מנסים לנכס לעצמם את הנכסים שלנו בחו"ל, הם צריכים להיות מודעים לכך שיש לנו גם מה לתבוע בחזרה".

בדיון וולדין התייחס גם להצעה של הסגן שלו, פיוטר טולסטוי, לפיה יש לקיים משאל עם בין תושבי אלסקה לגבי השאלה אם להצטרף לרוסיה או לא. 

על פי הערכות היסטוריות, הרוסים הגיעו לראשונה לאלסקה במאה ה-16 והחלו להתיישב שם. אך בשנת 1867 הפדרציה הרוסית מכרה את השטח לארצות הברית תמורת 7.2 מיליון דולר, שזה בערך 2 סנט לדונם.

כאמור, זוהי לא הפעם הראשונה שנושא הבעלות על אלסקה עולה. כשלושה שבועות לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה, חבר הפרלמנט הרוסי אולג מטביצ'ב טען כי ארצות הברית צריכה לפצות את המדינה.

"אנחנו צריכים לחשוב על פיצויים מהנזק שנגרם בעקבות הסנקציות והמלחמה עצמה, כי זה עולה כסף ואנחנו צריכים לקבל בחזרה", אמר מטביצ'ב, שהמשיך בקריאה "להחזיר את כל הנכסים הרוסיים - של האימפריה הרוסית, ברית המועצות ורוסיה הנוכחית, שנתפסו על ידי ארצות הברית וכדומה".

אז, המחוקק הרוסי התייחס גם למושבה הרוסית שהוקמה בפורט רוס על חוף סונומה בקליפורניה, בשנת 1812. לאחר מספר שנים של מאבק לגידול יבולים במקום ומתחים עזים עם אמריקאים באזור, השטח נמכר לארצות הברית בשנת 1841.

YOU MIGHT ALSO LIKE