עודף משקל משפיע על הפריון ומקשה על כניסה להריון, וזו הסיבה
מגפת ההשמנה העולמית הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות ויש לה לא רק השפעות בריאותיות כמו התקפי לב, סכרת ועוד, אלא גם השפעה משמעותית וישירה על הפריון, בעיקר בקרב נשים. אז כיצד השומן קשור לכניסה להריון? הנה מה שחשוב שתדעי

השמנה היא כבר מזמן מגפה לכל דבר ועניין, והיא הולכת וצוברת תאוצה בעשורים האחרונים. אחת הגורמים המרכזיים לכך הוא האוכל המהיר, המעובד, שרבים מאיתנו אוכלים כמעט מדי יום. בעבר, הרפואה לא ממש התייחסה לקשר בין עודף משקל לפוריות, אך בשנים האחרונות הצטברו לא מעט הוכחות כי ישנו קשר ישיר בין השניים.

החדשות הטובות הן שאפילו ירידה של חמישה אחוזים ממשקל הגוף יכולה לעזור משמעותית. כיום ניתן לראות כי ישנה מודעות הולכת וגוברת לקשר בין משקל ופוריות, בעיקר מצד הרפואה. פעמים רבות ההמלצה היא קודם להוריד במשקל, ורק אז לפנות לטיפולי פוריות. 

במילים אחרות, רקמות השומן לא תמימות כפי שהן נראות. השומן למעשה מייצר הורמון בשם לפטין, לו תפקיד מהותי בוויסות רעב ושובע. כאשר הוא מיוצר בכמות גבוהה, הוא מוציא את המערכת ההורמונלית מאיזון, שהיא מערכת עדינה במיוחד, אשר אחראית על מחזור וביוץ. כך למעשה מתקיימת פגיעה בפוריות.

ההמלצה היא קודם כל לנסות ולשמור על משקל תקין, ובמידה וישנו משקל עודף, לנסות ולהיפטר ממנו. אחד הצעדים הראשונים שכדאי לעשות בהקשר זה הוא קבלת סיוע רלוונטי, ולא להחזיק בתחושות של בושה ואשמה. 

כל אחת יכולה למצוא לה את הדרך המתאימה והנוחה ביותר. כך למשל את יכולה ללכת לתזונאית, לעקוב אחר תפריט ספציפי, להכניס פעילות גופנית ללוז השבועי, ועוד. כיום ישנן המון דרכים יצרתיות ובריאות להיפטר מעודף משקל, כל מה שצריך לעשות הוא לנסות ולמצוא את הדרך הטובה ביותר, זו שתעבוד לך בקלות יחסית. 

לסיכום, חשוב לזכור כי עודף משקל משפיע על הפוריות גם בקרב גברים. כך למשל, מחקרים הוכיחו כי שומן עודף משפיע על נפח הזרע, מספר הזרעונים, והתנועה שלהם. במילים אחרות, על מנת לנסות ולהגביר את הסיכוי להיכנס להריון, מומלץ כי שני בני הזוג יהיו במשקל תקין.



YOU MIGHT ALSO LIKE