השיטה הכי יעילה ופשוטה שתגרום לכם לאכול בריא
מסתבר כי מי שסובל מהפרעות קשב וריכוז סובל יותר מהפרעות אכילה ומתקשה לטפח הרגלי אכילה בריאים. אך ניתן להתגבר על כך באמצעות כמה פעולות פשוטות ואפקטיביות

בין חמישה לעשרה אחוזים מהאוכלוסייה העולמית סובלת מהפרעות קשב, וההשלכות רחבות, והן קשורות גם בהרגלי אכילה. מחקרים שנעשו בתקופה האחרונה חושפים כי מי שסובל מהתופעה, מתקשה לפתח הרגלי אכילה מאוזנים ונכונים. מחקר שנערך בשנת 2018 מצא כי אנשים שחזרו לביתם לאחר יום עבודה ארוך, פתחו את המקרר ואכלו את הדבר הראשון שראו.

אם אותו דבר ראשון היה מאכלים לא בריאים ועתירי שומן, זה מה שהיו אוכלים. לעומת זאת, אם היו רואים מאכלים בריאים כמו תבשילים, סלט, פירות וירקות, אז את זה בדיוק היו אוכלים. כלומר, מה שנגיש וזמין, זה מה שנאכל. מדובר על שיטה יעילה כמעט עד גיחוך, אך אפקטיבית במיוחד.

באותו מחקר נמצא כי אנשים בעלי הפרעת קשב נוטים לאכול יותר ממתקים וחטיפים, אך לא נמצא הבדל מהותי בין תפיסות התועלת והסיכון של מזונות בין הנבדקים השונים, כלומר אלו שסובלים מאותה הפרעה, ואלה שלא. מכאן ניתן להסיק כי זה לא בהכרח עניין של מודעות, אלא של התנהגות. 

במילים אחרות, אין כל טעם להמשיך ללמוד ולחקור ולקרוא על תזונה נכונה, אלא ליישם. לפעול. כאמור, מי שסובל מהפרעת קשב פשוט יחטוף את כל מה שהוא רואה סביבו, גם אם זה יהיה מזון לא בריא. אז מה עושים? לתכנן את הסביבה בהתאם. להציב במרכז ובתחילת המקרר מזונות בריאים, וכך גם לפזר אותם ברחבי הבית.

במקום מגירת חטיפים, הניחו ברחבי הבית פירות וירקות, אגוזים, וכדומה. כך תוכלו להנגיש אוכל בריא בקלות ובפשטות ולשנות הרגלי תזונה ברגע. כמובן שמומלץ גם להפוך את המזון למזמין יותר, למשל לחתוך צלחת של ירקות, פירות, וכדומה. ואת האוכל הפחות בריא, רצוי להוציא מהבית, או לכל הפחות להחביא - כי מה שרחוק מהעין, רחוק מהבטן, במיוחד כשזה מגיע לבעלי הפרעת קשב וריכוז.



YOU MIGHT ALSO LIKE