תושבי לוס אנג'לס, תתכוננו: כדי להקל על העומס בגבול - הרשויות הפדרליות יעבירו מהגרים לעיר
מסמכים פנימיים מעלים כי המחלקה לביטחון המולדת מחפשת פתרונות לעומסים הבלתי נסבלים במקלטים בערי הגבול, והחליטה לשלוח מהגרים לערים פנימיות יותר בתוך ארצות הברית

המחלקה לביטחון המולדת, DHS, מתכננת בשבועות הקרובים להעביר מהגרים הממתינים להליכי הגירה מהערים השוכנות לאורך הגבול הדרומי אל אזורים פנימיים בארצות הברית, כמו ללוס אנג'לס. כך על פי מסמכים פנימיים שהגיעו לידי חדשות NBC.

(צילום: Shutterstock)

התוכנית מטרתה להקל על הצפיפות לאורך הגבול, שם מספר שיא של מהגרים מכביד מאוד על המקלטים, ומוביל לעיתים את סוכני המכס והגנת הגבולות (CBP) לשחרר את מבקשי המקלט אל הרחובות ולתת להם להסתדר לבדם.

בדרך כלל, מהגרים אשר מורשים להישאר במדינה ולהגיש תביעות מקלט, משוחררים למקלטים המנוהלים על ידי ארגונים דתיים או לא ממשלתיים. משם, המהגרים משלמים עבור טיסות והסעות באוטובוסים לערים שאליהן הם מגיעים כדי לעמוד בפני שופטי הגירה, שיכריעו בתביעות המקלט שלהם. 

התוכנית החדשה תשתמש בכספים פדרליים כדי לשלוח מהגרים למקלטים בערים רחוקות יותר במדינה, לפני שאותם מבקשי מקלט יגיעו לערים בהן הם אמורים לעמוד בפני משפט. 

מלבד לוס אנג'לס, המהגרים יישלחו לאלבקרקי שבניו מקסיקו, ליוסטון, דאלאס וערים נוספות. ה-DHS עובדים עם מקלטים בכל אחת מהערים לקראת העברת המהגרים, וסוכנויות פדרליות רבות מעורבות במאמצים הללו.

בהצהרה, דובר ה-DHS אמר כי עוד "לא התקבלה החלטה" לגבי העברת מהגרים לערים פנימיות. "אם תתקבל החלטה", הסוכנות תמשיך לתאם ולתמוך באופן הדוק עם ערים וארגונים לא ממשלתיים כדי להקל על התנועה של כל אדם שנתקל בגבול הדרומי ומוכנס להליכי הגירה".

שיירת מהגרים ממקסיקו לארה"ב (צילום: רויטרס)

הדברים פורסמו כאשר רק ביום שני האחרון קבוצה של אלפי מהגרים, רובם מוונצואלה, החלה לצעוד מהעיר טפצ'ולה שבדרום מקסיקו אל הגבול עם ארצות הברית, כאשר יש הטוענים שהשיירה יכולה להיות אחת מהגדולות שנראו באזור בשנים האחרונות. 

על פי דיווחים, בינתיים השיירה מונה כ-6,000 איש, אך ארגונים אחרים טענו כי יש צפי ל-15,000 משתתפים. 

בימים הקרובים הנשיא ג'ו ביידן צפוי להכריז על הסכם אזורי בנושא הגירה, כאשר הוא נתון ללחץ כבד מאוד אל מול המספר ההולך וגדל של מהגרים החוצים, או לפחות מנסים, את הגבול הדרומי. 

YOU MIGHT ALSO LIKE