המדריך לטיפוח המושלם, מבפנים ומבחוץ
נפש רגועה, עור זוהר ובריא, מערכת עיכול חזקה ויעילה ועוד. את כל היתרונות הבריאותיים האלו תוכלו להשיג באמצעות המדריך הקצר והאפקטיבי שבנינו במיוחד עבורכם, כי אין זמן טוב יותר להשקיע בעצמנו מעכשיו

העולם המערבי עוסק לא מעט בקידום אריכות ימים, כאשר מטרת העל היא למעשה להאט את תהליך ההזדקנות תוך שמירה על מראה בריא, זוהר, צעיר, ומערכת בריאות חזקה וטובה. אז כיצד עושים זאת? הנה כמה צעדים די פשוטים ויעילים. 

להזין את הרקמות

הכירו את השילוב הקדוש: אורח החיים, תזונה מודעת והכנות רפואיות מצמחי מרפא (בצורת אבקות, טבליות, מרתחים). כך למשל, לפי האיורוודה, צמחים ומרכיבים שונים יכולים להיכנס ישירות לרקמה ולנוע בתוך הערוצים השונים לשאר הרקמות, ושם להזין, לתקן, לשקם ולחדש אותן.

שגרת זמנים קבועה

ההמלצה היא לתפעל את שעון הגוף במונחים של שגרות זמן ועונה - שגרות יום , שגרות לילה ושגרות עונתיות. הנחיות אלה כוללות זמני קימה ושינה אופטימליים, שגרות נשימה, רחצה, עיסוי, פעילות גופנית, תזונה ועיסוקים אחרים שנועדו לסייע בעיכוב תהליכי ההזדקנות הביולוגית.

לאכול בהתאם לעונות השנה

לדוגמה, בעונה זו מומלץ לאכול מזון קל יותר לעיכול בהשוואה לעונת החורף, וכמו כן רצוי לצרוך כמויות קטנות יותר של מזון כי הגוף אינו זקוק לכמות גדולה של קלוריות כדי להתחמם.

להקפיד על שגרת שינה איכותית

שינה הינה אחד מעמודי התווך העיקריים לבריאות טובה והיא חשובה לא פחות מתזונה והיבטים אחרים של החיים. היא יכולה להיות מושפעת מגורמים כמו גיל, אורח חיים, שגרת יומיום, תזונה, סביבה ועוד. דפוסי שינה לקויים עלולים להחליש את הגוף כולו מכיוון שהם מעוררים מצבים פתולוגיים הקשורים לגיל שעשויים לזרז את תהליך ההזדקנות. 

לעסות, לעסות, לעסות

עיסוי בשמן חם המושרה לעתים קרובות בצמחי מרפא מועיל לשמירה על בריאות טובה ודחייה של שינויים פתולוגיים הקשורים לגיל. השימון תוך כדי עיסוי מנטרל את הקור ואת היובש המתלווים לתהליך ההזדקנות ולגיל השלישי. הוא מסייע לזרימת דם מהירה יותר ולניקוז לימפתי מוגבר.

אפשר לעסות בשמן שומשום, בשמן שקדים או בשמן קוקוס איכותיים בכבישה קרה כחלק משגרה יומיומית, או להיעזר בעיסוי מקצועי מותאם אישית להקלה על מצבים שונים. 

לאזן את העור

העור מושפע עמוקות מדפוסים רגשיים ואנרגטיים כמו מתח, כעס, פחד, עצב או סטרס, וכן מהשפעות סביבתיות כמו תזונה, מזג אוויר וכדומה. לכן חשוב להזין אותו לא רק באמצעות מריחת תכשירים מבחוץ, אלא גם על ידי תזונה מאוזנת והרגלי חיים תומכים.

לנשום ולנדוד

תרגול יומי של יוגה ומדיטציה עוזר לעכב את תהליך ההזדקנות. תרגולים משולבים אלה מקלים על הובלת דם מחומצן לאיברים ולרקמות גוף שונות, מסירים פסולת ומשפרים תיאום תקין של הגוף, הנפש והרגשות. הם גם משפרים את תפקוד הנשימה, הלב, וכלי הדם, מפחיתים מתח, חרדה, דיכאון וכאב כרוני, משפרים את דפוסי השינה ומסייעים לשפר את תחושת הרווחה הכללית ואת איכות החיים.



YOU MIGHT ALSO LIKE