מנהיגי העולם מברכים את ישראל: "הקמתה - ההישג הפוליטי הגדול של המאה ה-20"
הנשיא ביידן, יו"ר בית הנבחרים, ראשי ממשלת קנדה ובריטניה - ורבים אחרים בירכו את ישראל לכבוד יום העצמאות ה-74, וקראו לה "מגדלור של תקווה"

פוליטיקאים אמריקאים ומנהיגים מכל העולם שלחו איחולים חמים לישראל, החוגגת 74 שנות עצמאות. 

הנשיא ג'ו ביידן שלח ברכה מצולמת, בה אמר: "חברות קרובה ורבת שנים בין הארצות שלנו החלה ברגע שארה"ב הייתה למדינה הראשונה בעולם שהכירה בישראל כמדינה עצמאית, רק 11 דקות אחרי הקמתה".

"74 שנים של קידמה ושותפות, השגנו הרבה מאוד יחד. החל משיתוף פעולה במחקר מדעי וטכנולוגי פורץ דרך ועד יצירת קשרים אזוריים חדשים שיבטיחו את ביטחונה של ישראל. השותפות בין ישראל וארה"ב הייתה חיונית לארה"ב, ואני סבור שגם לישראל. הקשרים בינינו איתנים ואני גאה לעמוד לצד ישראל היום ותמיד. יום עצמאות שמח".

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, פרסמה בחשבון הטוויטר שלה: "אנו מצטרפים לחגוג את אחד ההישגים הפוליטיים הגדולים של המאה ה-20. לפני 74 שנים, הקמת מדינת ישראל במולדת התנ"כית של העם היהודי, שהדליקה מגדלור של תקווה למיליונים בעקבות זוועות מלחמת העולם השנייה".

"ארה"ב מתגאה מאוד בקשר הברזל שלנו עם ישראל, שנקבעו דקות לאחר הקמתה, ומושרשים הן בביטחון ההדי והן בערכים משותפים", כתבה פלוסי, וציינה את התמיכה בבית הלבן שירושלים מקבלת. אז, היא הוסיפה: "בעוד החגיגות, עלינו להמשיך ולסלול את הדרך לצדק, שלום ויציבות באזור… ואנחנו מחויבים לפתרון שתי המדינות כדי להבטיח את קיומה של ישראל כיהודית ודמוקרטית, ולהגשים את השאיפות הלגיטימיות של העם הפלסטיני למדינה משלו".

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, צייץ תמונה של בניין העירייה שהוארה בכחול לבן, וכתב: "הערב, אנחנו מצטרפים לחגיגות יום העצמאות של ישראל. כביתה של האוכלוסייה היהודית הגדולה בעולם מחוץ לישראל, ניו יורק עומדת לצד מדינת ישראל כשהיא מציינת 74 שנים כמגדלור של תקווה והזדמנות".

מחוץ לארה"ב, ראשי מדינות רבים שלחו איחולים חמים, ביניהם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון: "מאחל לעם ישראל, ולחברי יצחק הרצוג ונפתלי בנט יום עצמאות מאוד שמח. בריטניה תמיד עמדה לצד ישראל ועל זכותה לחיות כפי שכל אומה צריכה להיות מסוגלת  - בשלום, בשגשוג ובביטחון".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, פרסם מכתב בו רשם: "קנדה גאה בכך שהייתה אחת המדינות הראשונות שהכירו רשמית בישראל בשנת 1948. אנו חולקים יותר מ-70 שנה כידידות בעלות ברית ושותפות קרובות. נמשיך להתנגד למאמצים לבודד את ישראל בפורומים בינלאומיים, ונמשיך לעמוד מול כל התקפות על הערכות המשותפים לנו".

"קנדה מכירה בתרומות המשמעותיות שהקנדים הישראלים תרמו - ועודם תורמים - לקנדה", המשיך. "אנו נמשיך להילחם באנטישמיות ובשנאה על כל צורותיה, בכל פעם ובכל מקום שהיא מתעוררת. אנו מגנים את מבול הפיגועים האחרונים נגד אזרחים ישראל. אין מקום לשנאה או טרור מכל סוג שהוא".

נשיא גרמניה, פרנ-ולטר שטיינמאייר, אמר בבירכתו: "לפני 74 שנים התגשם חלומו של תיאודור הרצל על מולדת לעם היהודי, מתוך הכרה באשמה ההיסטורים הכבדה של פשעי הנאצים נגד העם היהודי… אנו, הגרמנים, חשים התרגשות עמוקה מהידידות עם ישראל על האמון הייחודי הזה. נהיה אסירי תודה לעד. תהינו מהחגיגות שלהם ומזל טוב".

YOU MIGHT ALSO LIKE