מאבל לשמחה: מדינת ישראל חוגגת 74
חגיגות יום העצמאות החלו בירושלים לפני זמן קצר עם טקס הדלקת המשואות וללא זיקוקים. בין מדליקי המשואות בטקס: הזמרת ריטה ומפקד היחידה הלאומית למלחמה בטרור

חגיגות יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל החלו מוקדם יותר היום (רביעי) עם טקס הדלקת המשואות המסורתי אשר נערך ללא הגבלות כלשהן בפעם הראשונה מאז פרוץ המשבר לפני שנתיים.

חגיגות יום העצמאות ב-2018 (צילום: Getty Images)

הטקס המרגש נפתח הערב (שעון ישראל) בהר הרצל בירושלים, ולראשונה הוחלט שלא לערוך מופע זיקוקים מתוך התחשבות בהלומי הקרב הרבים.

ראש הממשלה נפתלי בנט נכח בטקס, אך מי שפתח אותו היה דווקא יו"ר הכנסת, מיקי לוי:  "אנחנו הישראלים מחברים את הגוונים הרבים של כולנו לרקמה אנושית אחת, לחברה הישראלית שממלאת את הלב של כולנו", אמר והמשיך, "נחושים וחדורי משימה, שעושים שוב ושוב את הבלתי אפשרי כנגד כל הסיכויים. אנחנו שיוצרים את העוצמה האדירה שישנה בעם שלנו, כשיד מושטת וכשיד פוגשת יד אחות, כשאנחנו יחד. תודה לכם, תודה על הבית שלנו".

יו"ר הכנסת, מיקי לוי

רגע מרגש נוסף נרשם כאשר בפעם הראשונה השיא משואה אדם שלא ניתן לחשוף את זהותו - מפקד היחידה הלאומית למלחמה בטרור (הימ"מ) אשר זוהה רק כ-"ח'":

"אני, תת-ניצב ח', בן גאה להוריי, משיא משואה זו לכבוד אחיי ואחיותיי, הלוחמים והלוחמות בגלוי ובסתר, שמסכנים את חייהם בכל יום ובכל לילה למען ביטחון ישראל, לכבוד האנשים והנשים של משטרת ישראל ומשמר הגבול, שנושאים על כתפיהם את המשימה היומיומית והשוחקת של שמירה על שגרת החיים המבורכת. לכבוד הילדים בבית ספר, הצעירים על חוף הים, החקלאים בשדות ואנשים ברחוב – תמונת הניצחון שלנו. ולתפארת מדינת ישראל", הוא אמר.

גם הזרמת ריטה זכתה לכבוד והדליקה משואה: "אני ריטה, בת שרונה ושמואל יהאן-פרוז, משיאה משואה זו לכבוד המוזיקה שהיא השורשים והפרחים שלי, שמנחמת ומחבקת ומגשרת בין אנשים ועמים", אמרה והמשיכה, "לכבוד הרגע המופלא הזה שבו אנשים שונים וזרים שרים ביחד והגבולות נמסים והנשמות מתחברות, באהבה ובחסד. לכבוד צוואתו של אבא שלי, לחשוב טוב, לדבר טוב, לעשות טוב. לכבוד כל האנשים הנפלאים במדינה שלנו, שמקדישים את החיים שלהם לנתינה, לחמלה, לתקווה, לכבוד האהבה".

ראש הממשלה בנט בטקס בהר הרצל, מוקדם יותר היום (צילום: לשכת העיתונות הממשלתית)

כמיטב המסורת, לאחר טקס השאת המשואות החל מופע הדגלנים, ובמהשך הופעה של הלקהות הצבאיות. כמדי שנה, הטקס נחתם בשירת התקווה.

כידוע, טקס המשואות פותח את חגיגות העצמאות באופן רשמי, והחגיגות צפויות להימשך אל תוך הלילה ובמהלך יום חמישי. על אף שהחגיגות יתקיימו ברוב ערי ישראל, חלק גדול מהרשויות המקומיות בחרו שלא לערוך מופעי זיקוקים מתוך התחשבות לא רק בהלומי הקרב, אלא גם בבעלי החיים והסביבה.

כמו כן, בצה"ל נערכים לקראת מטס יום העצמאות אשר יחל בשעות הבוקר המאוחרות של יום חמישי.

רוב הרשויות המקומיות בחרו לוותר על מופעי הזיקוקים ביום העצמאות (צילום: AP)

YOU MIGHT ALSO LIKE