סן פרנסיסקו: אקטיביסט נעצר לאחר שטיפס על מגדל סיילספורס - ללא אמצעי בטיחות | תיעוד
בן ה-22 טיפס 60 קומות על אחד המבנים הגבוהים בארצות הברית, וכאשר הגיע לראשו הוא נעצר על ידי המשטרה. זאת, כמחאה יוצאת דופן על מה שמסתמן כביטול ההגנה הפדרלית על הפלות

המשטרה עצרה ביום שלישי גבר שטיפס ללא כל אמצעי בטיחות על מגדל סיילספורס שבסן פרנסיסקו, זאת בתור מחאה נגד ההדלפה המראה כי בית המשפט העליון בארצות הברית בדרכו לבטל את ההגנה הפדרלית לנשים בביצוע הפלות.

(צילום: טוויטר, Shutterstock)

על מי המשטרה, הצעיר שנעצר הוא מייסון דה-צ'מפס בן ה-22 מלאס וגאס, מכנה את עצמו "ספיידרמן פרו-לייף". הוא נעצר בגין הסגת גבול והתנגדות למעצר בסביבות השעה 10:50 בבוקר, זאת לאחר שטיפס 60 קומות והגיע לגג הבניין, שגובהו כ-320 מטרים.

המבנה הוא השני בגובהו ממערב לנהר המיסיסיפי, אחרי הווילשייר גרנד סנטר, וה-17 בגובהו בכל ארצות הברית. לשם השוואה, הסיילספורס נמוך רק בארבעה מטרים ממגדל אייפל.

תיעודים הופצו ברשתות החברתיות, מחוץ לבניין, מתוכו ומראש המבנה, והראו את האיש מטפס על גורד השחקים באופן חופשי, כלומר ללא ציוד בטיחות. כמצופה, כוחות הצלה וביטחון רבים הוזעקו למקום - וכאשר הגיע לגג הסיילספורס, כאמור, המשטרה עצרה אותו.

כאשר האירוע היה בעיצומו, מחלקת הכבאות של העיר פרסמה הודעת אזהרה, וביקשה מהציבור לגנות את הפעילות שלו: "מכבי האש של סן פרנסיסקו נמצאים במקום עם סוכנויות אחרות בעקבות דיווחים על אדם המטפס על מגדל של 60 קומות. הוא מסכן את חיי הכבאים ואת ביטחון הציבור. אנא, הימנעו מהגעה לאזור והצטרפו אלינו בגינוי הפעולה הזו", נמסר.

"ספיידרמן פרו-לייף" כבר נקט בצעדים קיצוניים דומים, כאשר באוגוסט למשל הוא טיפס על מלון אריה שגובהו כ-190 מטרים כמחאה על המנדטים הממשלתיים נגד הקורונה. 

המחאה יוצאת הדופן מגיעה כאמור יממה לאחר שטויטת חוות הדעת של בית המשפט העליון הודלפה לכלי התקשורת, אשר מראה כי השופטים מסכימים על ביטול החלטת רו נגד ווייד - אשר מבטיחה כי לנשים תהיה את הזכות להפלה.

ההדלפה עוררה מחאות נחרבות ברחבי ארצות הברית, כאשר כולם - רפובליקנים ודמוקרטים כאחד - זעמו על עצם ההדלפה. אך המחלוקת העיבה כאשר פעילי זכויות נשים ומתנגדי הפלות התאספו מחוץ לבית המשפט העליון בוושינגטון הבירה, כמו גם בערים אחרות ברחבי המדינה כולל נאשוויל, דאלאס, ניו יורק וניו אורלינס.

YOU MIGHT ALSO LIKE