"התאהב בארץ ובאנשים": מקס שטיינברג עלה לישראל מלוס אנג'לס ונפל במהלך מבצע 'צוק איתן'
בקיץ הקרוב משפחתו שטיינברג תציין שמונה שנים ללא בנם, מקס, שנהרג באסון הנגמ"ש שאירע במהלך קרב שג'אעיה בצוק איתן. שנתיים קודם לכן, שטיינברג ז"ל הגיע לישראל לראשונה במסגרת פרויקט תגלית, והוריו סיפרו שהוא "עשה כיף חיים בארץ. הוא אהב את זה שישראל מאוד 'קז'ואל', בדיוק כמוהו. חומרנות לא עניינה אותו, והוא היה שמח מהחיים בטי שירט וג'ינס"

ישראל והקהילות היהודיות בתפוצות מציינות היום (שלישי) את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. מספר הנופלים עומד היום על 24,068, וזאת לאחר ש-56 חללים נוספו למניין החללים.

מדובר ביותר מ-24 אלף משפחות שתמיד ירגישו שמשהו חסר להן, עשרות אלפי הורים שלעולם לא יזכו לראות את ילדיהם שבים הביתה ועשרות אלפי ילדים שאיבדו את הוריהם ואחיהם.

אחת מאותן משפחות היא משפחת שטיינברג מלוס אנג'לס, שאיבדו את בנם מקס ז"ל במהלך מבצע צוק איתן בעזה.

מקס שטיינברג ז"ל (צילום: פייסבוק / Shutterstock)

מקס שטיינברג נולד בשנת 1989 במרחק של כ-12 אלף קילומטר מישראל: בשכונת טרזנה שבוואלי לוס אנג'לס.

בדומה לילדים רבים שגדלים במערב הוואלי, גם מקס למד בתיכון 'אל קאמינו' בוודלנד הילס, ולאחר שסיים את לימודיו בשנת 2008 הוא החל ללמוד במכללת פירס הסמוכה: "מקס למד בפירס במשך כמה שנים, אך אז הוא הבין שהוא לא ממש התעניין בלימודים. הוא בחר לעבוד בכל מיני עבודות מזדמנות, תוך כדי שהוא אומר שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות 'כשיהיה גדול'", סיפרו הוריו לעמותה שנקראה על שמו (Max Steinberg Israel Leaders).

אווי וסטוארט שטיינברג, הוריהם של מקס ז"ל, בהלוויתו בישראל (צילום: Getty Images)

בשנת 2012, מקס בחר להשתתף בפרויקט "תגלית" ביחד עם אחיו ג'ייק ואחותו פייג', ובתוך זמן קצר הוא סיפר כיצד נקשר לישראל. הוריו שיחזרו:

"מקס והאחים שלו עשו כיף חיים בישראל, ראינו את זה בתמונות שהם שלחו לנו. במובן מסוים, קנאנו בהם. מעולם לא היינו בישראל", כתבו ההורים והמשיכו, "מקס התאהב בארץ ישראל ובעם ישראל. הוא אהב את זה שישראל מאוד 'קז'ואל', בדיוק כמוהו. חומרנות לא עניינה אותו, והוא היה שמח מהחיים בטי שירט וג'ינס. ומקס אהב את ארץ ישראל, ובכל תמונה ששלח הוא חייך מאוזן לאוזן".

מקס שטיינברג ז"ל

אהבתו לישראל הובילה להחלטה שממש לא מובנת מאליה, בייחוד כאשר מדובר בצעיר שגדל בארצות הברית: ב-11 בדצמבר 2012, כשישה חודשים לאחר שהגיע לישראל במסגרת תגלית, מקס שטיינברג התגייס לצה"ל והחל בטירונות כלוחם בחטיבת גולני.

מבט בדף הפייסבוק של מקס מראה שהמחשבות על עלייה לישראל החלו כבר במהלך הביקור הראשון. בתמונה שהעלה מאחד הנחלים בארץ, שטיינברג הגיב וכתב: "ישראל. אני חוזר בעוד חודש ואני מתכוון להתגייס".

"מהיום הראשון, מקס ידע שהוא רוצה להיות לוחם, ושהוא מעוניין לשרת בגדוד 13 בחטיבת גולני", ספדו הוריו, "אמרו לו שהוא לא יכול לשרת בגולני בגלל שהעברית שלו לא הייתה טובה. שאלו אותו מה עוד הוא רוצה לעשות בצה"ל, והוא אמר להם 'שום דבר'. שאלו אותו שוב ושוב, ובפעם השלישית מקס אמר להם, 'תשאלו אותי משהו אחר! גדוד 13 או כלום. תשלחו אותו הביתה או לכלא, אבל אני לא מוכן להיות ג'ובניק".

בסופו של דבר מקס הגיע לגדוד 13 כפי שרצה, וכשנה וחצי לאחר הגיוס, הוא היה אחד מאלפי החיילים שנשלחו לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן.

ב-20 ביולי 2014, כשנתיים בלבד לאחר שהעלה את התמונה לפייסבוק שבה הצהיר על כוונתו לשוב לישראל ולהתגייס לצה"ל, סמל מקס שטיינברג בן ה-24 נפל באסון הנגמ"ש שאירע במהלך קרב שג'אעיה, לצדם של סמל ראשון אורן שמחה נח ז"ל, סמל ראשון דניאל פומרנץ ז"ל, סמל ראשון אורון שאול ז"ל, סמל ראשון שחר תעשה ז"ל, סמל בן יצחק וענונו ז"ל וסמל שון מונדשיין ז"ל.

"מקס היה הגיבור שלנו, אך אחרי מותו הוא גם הפך להיות הגיבור של מיליונים בישראל", ספדו הוריו, "הכאב שמרגישים כאשר מאבדים אח ובן יישאר לנצח. אנו חושבים עליו 24 שעות ביממה, ומתנחמים מכך שהוא גיבור ודמות לחיקוי עבור רבים".

סמל מקס שטיינברג ז"ל, בן 24 במותו. יהי זכרו ברוך.

אנדרטה שהוקמה לזכרו של שטיינברג בוואלי לוס אנג'לס, ימים בודדים לאחר נפילתו בעזה

YOU MIGHT ALSO LIKE