תמיכה נרחבת ב-BDS באוניברסיטת הרווארד
עיתון הסטודנטים פרסם מאמר מערכת הקורא לתמיכה בשחרור פלסטין ובתנועת החרם נגד ישראל, אך הדגיש כי ההצהרה "אינה אנטישמית"

מערכת עיתון הסטודנטים של אוניברסיטת הרווארד פרסמה בשבוע שעבר מאמר מערכת, בו נכתב כי היא תומכת בתנועת ה-BDS וכן ב"שחרור פלסטין".

(צילום: Getty Images)

עורכי ה-Harvard Crimson כתבו במאמר כי "לפלסטינים, לדעת מועצת המנהלים שלנו, מגיע כבוד וחופש", וקבעי כי "אנחנו תומכים בתנועת ה-BDS כאמצעי להשגת מטרה זו".

לטענתם, המדיניות הנוכחית בישראל דוחפת את הפלסטינים לעבר "אי אזרחות בלתי מוגבלת, תוך שילוב של חקיקה אתנו-לאומית ומתקפה מתמשכת על ריבונות הגדה המערבית באמצעות התנחלויות בלתי חוקיות המקשות על הסיכוי לפתרון שתי מדינות".

בתגובה לטענות כי מאמר המערכת ייתפס כאנטישמי, עורכי העיתון כתבו כי "תמיכה בשחרור פלסטינים אינה אנטישמית". 

"אנחנו מתנגדים באופן חד משמעי ומגנים את האנטישמיות בכל הצורות, כולל הפעמים שבהן היא מופיעה בשולי תנועות ראויות אחרות. לאנשים יהודים - כמו לכל עם, כולל הפלסטינים - לא מגיע דבר מלבד חיים, שלום וביטחון".

לבסוף נכתב כי הם "גאים סוף סוף לתת את התמיכה הן לשחרור פלסטין והן ל-BDS".

"אנחנו לא מקבלים את ההחלטה הזו בקלות. ל-BDS יש גישה בוטה עם פוטנציאל לנזק נלווה בצורה של פגיעה כלכלית", כתבו. "אבל המשקל של הפרת זכויות האדם והחוק הבינלאומי מצד ישראל - מחייב את הצעד הזה. כהנהלה, אנחנו גאים סוף סוף לתת את תמיכתנו הן לשחרור פלסטין והן ל-BDS, ואנחנו קוראים לכולם לעשות את אותו הדבר".

רוז רוטשטיין, מייסדת שותפה ומנכ"לית של StandWithUs - ארגון הסברה הנלחם באנטישמיות, אמרה לרשת 'פוקס ניוז' כי מערכת עיתון הסטודנטים "הפגינה בורות במקרה הטוב, ורשלנות עיתונאית במקרה הרע".

"העיתון לא עשה צדק לא עם הישראלים ולא עם הפלסטינים, וערער את האמינות שלו כעיתון. בעודו השמיט כל הקשר בנוגע לטרור נגד ישראל, החל ממתקפות סכינים ועד שיגור אלפי רקטות, ומנהיגים פלסטינים שדוחים כל הצעת שלום גדולה מאז שנת 1937, מערכת העורכים הפגינה בורות במקרה הטוב ורשלנות עיתונאית במקרה הרע", מסרה.

"חוסר הדאגה שלה לחיי ישראל וקידום קמפיין לסיום קיומה של המדינה, בהחלט יפגעו בסטודנטים יהודים רבים בקמפוס".

YOU MIGHT ALSO LIKE