גבול מקסיקו-ארה"ב: מפגינים שרפו והטיחו בבובת פיניאטה של טראמפ
פעילים מארגונים לא ממשלתיים הגיעו למחות על רקע סיום מדיניות 'הישארו במקסיקו' והמוסר הכפול ביחס כלפי מבקשי מקלט ממרכז אמריקה בהשוואה לפליטים אוקראינים

פעילים של ארגונים לא ממשלתיים לזכויות פליטים הגיעו לחומת הגבול בין מקסיקו לארצות הברית, שרפו והטיחו בבובת פיניאטה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

המפגינים ביצעו את האקט הסמלי על פיניאטה של טראמפ ושל שר החוץ של מקסיקו, מרסלו אברד, על רקע 'כותרת 42', מדיניות המכונה 'הישארו במקסיקו' - הנותנת סמכות לשוטרי הגבול לגרש כמעט את כל המהגרים הלא חוקיים. המדיניות הייתה אמורה להסתיים לקראת סוף החודש, אך ברגע האחרון שופט פדרלי חסם את הצעדים של הממשל האמריקני. 

כמו כן הם גינו את המוסר הכפול לדבריהם כלפי מבקשי המקלט המגיעים ממרכז אמריקה בהשוואה לפליטים המגיעים מאוקראינה. 

האקט ההפגנתי הגיע, ככל הנראה, על רקע דבריו של הנשיא המקסיקני, אנדרס מנואל לופס אוברדור, שכעס על העובדה שפוליטיקאים אמריקאים, ובעיקר טראמפ, משתמשי במקסיקו ככלי משחק פוליטי כדי לאסוף קולות לקראת בחירות אמצע הקדנציה. 

בעצרת באוהיו ביום שבת שעברה, טראמפ טען כי הוא אילץ את נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופז אוברדור לפרוס 28,000 חיילים לאורך הגבול עם ארה"ב לאחר שאיים להטיל מכסים על סחורות מקסיקניות. 

הנשיא לשעבר אמר כי עמיתו המקסיקני צחק עליו כאשר דרש שפריסת החיילים תהיה בחינם, וכאשר הציג את תוכנית ההגירה 'הישארו במקסיקו' - מדיניות אשר נחתמה על ידי מקסיקו סיטי ואילצה מהגרים להמתין מחוץ לארה"ב עד שהרשויות האמריקאיות יקראו להם לדיונים בעניין בקשת המקלט.

בתגובה, נשיא מקסיקו דחה את הטענות ואמר כי ההערות של טראמפ הם ניסיון לקושש קולות לקראת בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית, שייערכו בנובמבר הקרוב. "בארה"ב מדברים יותר על מקסיקו, וחשוב שאנחנו המקסיקנים נדע למה", אמר.

"השנה יתקיימו בחירות בארצות הברית ושתי המפלגות מנסות להכניס את מקסיקו לנושאי הדיון שלהם. אנחנו לא מתכוונים לאפשר לאף מפלגה, או לאף מועמד, להשתמש במקסיקו בתור פיניאטה".

הנשיא הוסיף ושלח מסר למיליוני המקסיקנים שחיים בארצות הברית ובעלי זכות הצבעה: "אם מקסיקו או מדינה כלשהי באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים מקבלת יחס לא טוב, אל תצביעו למפלגות הללו ולמועמדים האלה, בין אם מהמפלגה הדמוקרטית או הרפובליקנית. אל תשכחו את המוצא שלכם".

YOU MIGHT ALSO LIKE