מפקד משמרות המהפכה של איראן: "ישראל מייצרת תנאים להשמדה שלה"
מיליוני איראנים יצאו לרחובות בצעדות לציון 'יום אל קודס', במהלכן שרפו דגלים של ישראל וארה"ב, וקראו להשמדת המדינות. "אנחנו אנשים של עשייה - והתגובות שלנו כואבות"

מפקד משמרות המהפכה של איראן אמר ביום שישי בעצרת 'יום אל קודס' כי הפעולות של ישראל מייצרות תנאים להשמדה שלה.

צעדת 'יום אל קודס' (צילום: רויטרס)

על פי הטלוויזיה הממלכתית האיראנית, מיליוני אזרחים יצאו לרחובות בצעדות מאורגנות ברחבי המדינה, כדי לציין את יום ירושלים. בחלק מהתמונות ניתן לראות את המשתתפים מעלים באש את דגל ישראל וצועקים סיסמאות כמו "מוות לאמריקה, מוות לישראל".

המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, אמר בנאום בטלוויזיה כי הפגנות והתקפות אנטי-ישראליות מוכיחות כי אין פשרות עם ישראל. "מה שקורה בפלסטין בשנים האחרונות, מבטל את כל האפשרויות למצוא פשרה עם האויב הציוני".

לפיכך, חמינאי למעשה אמר כי כל ההסכמים הקודמים מבוטלים, כמו הסכמי אוסלו, פתרון שתי המדינות, והסכמי "אברהם" שנחתמו על ידי הנשיא האמריקאי לשעבר דונלד טראמפ.

כאמור, מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלמי, נאם בפני הצועדים בטהראן ופנה לישראל: "תפסיקו עם המעשים המרושעים שלכם. אתם יודעים היטב שאנחנו אנשים של עשייה ותגובה. התגובות שלנו כואבות. אתם מייצרים תנאים להרס שלכם. אנחנו לא נוותר… אתם יודעים יותר טוב ממני מה יקרה אם תנקוט בפעולה מרושעת". 

מפקד משמרות המהפכה 

עצרת יום ירושלים, או 'יום קודס', מתקיימות מדי שנה לתמיכה בפלסטינים ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן.

במהלך העצרת, איראן הציגה בגאווה את הטיל 'חייבר באסטר', בעל טווח של 1,450 קילומטרים. הרפובליקה האסלאמית, לה יש את אחת מתוכניות הטילים הגדולות במזרח התיכון, טוענת כי הטילים שלה מסוגלים להגיע עד ל-2,000 ק"מ, כלומר מסוגלים להגיע לבסיסי האויב באזור - ישראל וארה"ב.

לפני כשבוע, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הודה שאיראן מטילה "איום מתמשך" על פקידי מדינה - כאלה שכבר פרשו או אלה שמכהנים. זאת, שבועות בודדים לאחר הדיווחים כי ארה"ב מוכנה להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור כדי לחזור להסכם הגרעין. 

במהלך דיון בוועדת יחסי החוץ של הסנאט, בלינקן הודה כי איומים על פקידים עלו ב-400% משנת 2019 ועד שנת 2021, לאחר שארה"ב, תחת ממשל טראמפ, פרשה מהסכם הגרעין והכניסה את הזרוע הצבאית לרשימה השחורה. 

בין הדמויות המאוימות ביותר נמצא מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו ועוזר בכיר לשעבר, כאשר מחלקת המדינה מוציאה בערך 2 מיליון דולר בחודש כדי להגן עליהם.

YOU MIGHT ALSO LIKE