הסכסוך בין פלורידה לדיסני: בכיר בחברה הודיע על התפטרותו לאחר שלושה חודשים בלבד
האחראי לתגובה הציבורית של דיסני לחקיקה 'אל תגיד הומו' כתב לצוות העובדים כי "התברר שזה לא מתאים" - זאת לאחר שהכניס את החברה ללב הסערה הציבורית

בכיר בוולט דיסני, שהיה אחראי לתגובה הציבורית של החברה לחקיקה השנויה במחלוקת בפלורידה - הודיע על התפטרותו לאחר שלושה חודשים בלבד בתפקיד. 

(צילום: AP, Getty Images)

ג'וף מורל, מנהל לענייני תאגידים, היה זה שעיצב את התגובה של דיסני לחקיקה השנויה במחלוקת המכונה 'אל תגיד הומו'. במכתב ששלח לצוות שלו, מורל כתב: "אחרי שלושה חודשים בתפקידי החדש, התברר לי שמכמה סיבות זה לא מתאים. לאחר שדיברתי על זה עם בוב צ'אפק [מנכ"ל דיסני], החלטתי לעזוב את החברה כדי לחפש הזדמנויות אחרות".

לדברי עובדים בחברה, כאשר מורל נכנס לתפקיד הוא כיוון להיות יותר שקוף עם התקשורת של דיסני מאשר קודמתו - שידועה ככזו ששמרה מקרוב על התדמית של החברה. 

לאחר שנכנס לתפקידו ב-24 בינואר, מורל הדריך את דיסני והמנכ"ל צ'אפק להסביר בפומבי מדוע החברה לא נקטה עמדה פומבית על החקיקה של פלורידה, 'חוק זכויות ההורים בחינוך' - המכונה על ידי מתנגדים כ'אל תגיד הומו' - אשר אוסרת על לימוד ילדים בגילי גן עד כיתה ג' נושאים הקשורים לנטייה מינית וזהות מגדרית. 

ב-7 במרץ, מנכ"ל דיסני הפיץ מכתב להעובדים והסביר מדוע החברה לא יצאה בפומבי נגד החקיקה: "הצהרות תאגידיות עושות מעט מאוד די לשנות תוצאות או מחשבות. במקום זאת, הן הופכות לנשק על ידי צד זה או אחר, כדי להלהים עוד יותר". 

ג'וף מורל (צילום: Getty Images)

החשיבה של מורל התבססה על החשש שלו שאם דיסני תנקוט עמדה פומבית, החברה עשויה לקחת חלק בנושאי זכויות אדם עתידיים, כולל עבירות אפשריות מסין - שוק חשוב לתוכן של דיסני. כמו כן הוא חשש מהבחירות לנשיאות ב-2024, שדיסני תהפוך לשק חבטות על ידי דונלד טראמפ או המושל רון דה-סנטס.

אך בעקבות מחאה של עובדים ולחץ ציבורי, דיסני החליטה לנקוט עמדה ולהתנגד פומבית לחקיקה של דה-סנטיס - ומאז אכן הפכה לתאגיד שמייצג ומוביל את המאבק בממשלה הרפובליקנית בפלורידה. 

אך הטעות של מורל, על פי פרשנים, היא שמלכתחילה הוא ביקש להסביר מדוע דיסני לא בוחרת צד - במקום פשוט לא לנקוט עמדה ציבורית, ולא לגרום לעובדי החברה ולציבור לדרוש ממנה לעשות כך.




YOU MIGHT ALSO LIKE