בדומה לטקסס: גם אוקלהומה אישרה חוק האוסר על הפלות החל מהשבוע השישי להריון
בפעם השנייה בתוך שבועות ספורים, המחוקקים באוקלהומה הניחו הצעת חוק בנושא ההפלות על שולחנו של המושל. במסגרת ההצעה הנוכחית, ניתן יהיה לתבוע כל מי שמסייע לבצע הפלה מהדופק הראשון של העובר - בערך כשישה שבועות לתחילת ההריון

בית הנבחרים המקומי באוקלהומה אישר היום (חמישי) הצעת חוק הדומה לזו שאושרה בשנה שעברה בטקסס, במסגרתה נאסר על ביצוע הפלות בשלב מוקדם ביותר בהריון.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

כעת, לאחר שאושרה ע"י בית הנבחרים הנמצא בשליטה של המפלגה הרפובליקנית, הצעת החוק תונח על שולחנו של המושל הרפובליקני קווין סטיט, שלפי ההערכות יחתום עליה במהלך הימים הקרובים.

במסגרת הצעת החוק, שכונתה "חוק הדופק של אוקלהומה" ("The Oklahoma Heartbeat Act"), המדינה תאסור על ביצוע הפלות החל מהדופק הראשון של העובר - בערך כשישה שבועות לתחילת ההריון, תקופה שלרוב נשים עוד לא יודעות שהן בהריון. בדומה לחוק בטקסס, גם באוקלהומה ניתן יהיה לתבוע רופאים ואנשים אחרים שמסייעים בתהליך (למשל, נהג אובר שמסיע אישה למרפאה) בסכום של עד 10,000 דולר.

כאמור, בשנה שעברה המחוקקים בטקסס אישרו הצעת חוק דומה. באופן אירוני למדי, אישור הצעת החוק בטקסס גרם לכך שנשים רבות נאלצו להגיע למדינות שכנות כגון אוקלהומה על מנת לעבור את ההליך הרפואי.

מושל אוקלהומה, קווין סטיט, בעת החתימה על הצעת החוק הקודמת. בימים הקרובים הוא צפוי לחתום גם על הצעת החוק החדשה (צילום: לשכת מושל אוקלהומה)

כזכור, מוקדם יותר החודש דיווחנו על הצעת חוק נוספת באוקלהומה, שאושרה ע"י המחוקקים וזכתה לחתימת המושל. חוק זה הביא לכך שביצוע הפלה תיחשב כעבירה פלילית שעלולה לגרור עד 10 שנות מאסר בפועל, אך היא תיכנס לתוקף רק בהמשך השנה.

במסגרת החוק שאושר מוקדם יותר החודש, נאסר על ביצוע הפלות בכל שלב של היריון, מלבד מקרים שבהם נשקפת סכנת חיים לאם. למען הסר ספק, הצעת החוק אינה מחריגה מקרי אונס או גילוי עריות.

לעומת זאת, הצעת החוק שאושרה היום הוגדרה כ"חירום", ועל כן היא תיכנס לתוקף מיד לאחר חתימת המושל - דבר שכאמור צפוי לקרות במהלך הימים הקרובים. יתכן שהמחוקקים באוקלהומה בחרו לאשר שתי הצעות חוק דומות מתוך ההבנה שאחת מהן תיחסם ע"י בית המשפט.

YOU MIGHT ALSO LIKE