אחרי שלושה החודשים היבשים בהיסטוריה של קליפורניה: הרשויות בצעד חסר תקדים
מחוז המים של דרום המדינה דורש ממיליוני אנשים להפחית את ההשקיה חיצונית ליום אחד בשבוע - ואם ההגבלות לא ייענו, תושבים עשויים לעמוד בפני קנסות כבדים

ספקית המים של דרום קליפורניה נקטה ביום שלישי בצעד חסר תקדים, כאשר דרשה מכשישה מיליון אנשים להפחית את ההשקיה החיצונית שלהם ליום אחד שבוע, שכן הבצורת ממשיכה להטריד את המדינה. 

(צילום: AP)

מועצת המנהלים של מחוז המים האזורי הכריז על מצב חירום של מחסור במים, ודרש מהערים וסוכנויות המים שהיא מספקת, ליישם את הקיצוץ החל מה-1 ביוני, ולאכוף אותו או לעמוד בפני קנסות כבדים. יתרה מכך, אם ההגבלות לא יעבדו - המחוז עשוי לאסור לחלוטין על השקיה חיצונית כבר בספטמבר הקרוב.

"אין לנו מספיק אספקת מים כדי לעמוד בביקוש. אין לנו מים", אמרה דוברת מחוז המים, רבקה קימיץ'. "זה אירוע חסר תקדים. מעולם לא עשינו דבר כזה לפני כן".

מחוז המים משתמש במים מנהר הקולורדו ומפרויקט המים של המדינה, כדי לספק ל-26 סוכנויות מים ציבוריות, אשר מספקות מים ל-19 מיליון איש - או 40 אחוזים מאוכלוסיית המדינה. 

אבל תנאי היובש הקיצוניים מלחיצים את המערכת, רמות המאגר ירדו מאוד, ופרויקט המים של המדינה - ששואב את המים מהדלתא של נהר סקרמנטו-סן חואקים - העריך שהוא יכול לספק רק כחמישה אחוזים מההקצאה הרגילה שלו השנה. 

בדבריה, קימיץ' ציינה כי ינואר, פברואר ומרץ היו שלושת החודש היבשים ביותר בהיסטוריה של המדינה, במונחים של גשמים ושלג. 

(צילום: Getty Images)

מחוז המים אמר כי בשנת 2020 ובשנת 2021, נרשמו כמויות המשקעים הנמוכות ביותר זה שנתיים רצופות. נוסף לכך, אגם אורוביל, המאגר הראשי של פרויקט המים של המדינה, הגיע לנקודת השפל שלו בשנה שעברה - מאז שהתמלא בשנות ה-70. 

מושל קליפורניה גווין ניוסם, ביקש בעבר מתושבי המדינה להפחית מרצונם בצריכת המים לפחות ב-15%, אך עד כה לא הרבה תושבים עמדו ביעד הזה. 

אחת מהדרכים של הממשלה המקומית להתמודד עם משבר המים החמור, היא לקצץ בכמות המים לכל אדם. 

התקן הנוכחי של קליפורניה לשימוש במים למגורים, הוא 208 ליטר לאדם ביום. אבל בשבוע שעבר, הסנאט הצביע ברוב מכריע של קיצוץ התקן ל-178 ליטר לאדם ביום החל משנת 2025, וחמש שנים לאחר מכן הכמויות ירדו ל-159 ליטר. 

יש לציין כי הצעת החוק עדיין לא עברה באסיפה, וחודשים ארוכים צפויים לעבור עד שהרעיון יהפוך לחוק. 

YOU MIGHT ALSO LIKE