טראמפ, דה-סנטיס ובזוס מגיבים לרכישת טוויטר על ידי אילון מאסק
מייסד אמזון התייחס לקונספירציה הקשורה לסין, הנשיא לשעבר שיבח את העסקה אך הצהיר כי לא יחזור לפלטפורמה - ומייסד טוויטר אמר כי מאסק הוא הפתרון היחיד לרשת החברתית

רבים הגיבו לעסקה המדהימה שהתבצעה בין הפלטפורמה טוויטר לאיש העשיר בעולם, אילון מאסק. ביניהם, דונלד טראמפ שאמר כי הוא לא יחזור לרשת החברתית הזו, דה-סנטיס שהביע תקווה להחזרת חופש הביטוי, מייסד טוויטר שהודה כי זו "הדרך הנכונה", וג'ף בזוס, שהגיב בצורה מוזרה.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר כי גם אם מאסק יסיר את החסימה נגדו, הוא לא יחזור לטוויטר. במקום, הוא אמר כי הוא ימשיך להשתמש בפלטפורמת המדיה החברתית שיצר לאחרונה, Truth Social - אשר הושקה בפברואר. 

לטענת טראמפ, הרשת אותה השיק היא "טובה בהרבה" מטוויטר. "אני לא חוזר לטוויטר, אני נשאר ב-Truth", אמר והוסיף: "אילון יעשה בטוויטר שיפורים והוא אדם טוב, אבל אני נשאר ב-Truth". 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, בירך גם הוא את אישור העסקה בין טוויטר למאסק. הוא טען כי פלטפורמות מדיה חברתית נוצרו במקור כפורומים לדיאלוג פתוח, אך מאז הפכו לדיכוי חופש הביטוי.

"נראה שבמהלך חמש או שש השנים האחרונות, חברות הטכנולוגיה הגדולות הללו, כולל טוויטר, הפכו מפלטפורמות פתוחות לכאלה שאוכפות את הנרטיב", אמר דה-סנטיס. הוא טען כי לאחרונה אנשים אשר סטו מנקודת המבט שנקבע על ידי טוויטר, "הושתקו".

המושל הרפובליקני הביע אופטימיות לעתידה של טוויטר עם הבעלות החדשה. "התקווה שלי היא שכאשר מאסק ייקח את זה, הוא יפתח את זה ויאפשר לאנשים לדבר".

מייסד טוויטר והמנכ"ל לשעבר, ג'ק דורסי, שיבח את הרכישה של טוויטר, בטענה כי זו "הדרך הנכונה" עבורה החברה. "המטרה של אילון היא ליצור פלטפורמה שהיא אמינה באופן מקסימלי ומכילה, וזו המטרה הנכונה", צייץ. 

דורסי תמך בחזונו של מאסק עוד מהתחלה, ואמר שהפעלת טוויטר כחברה "תמיד הייתה הבעיה הבלעדית שלי, והחרטה הכי גדולה שלי", וטען כי "לקחת אותה בחזרה מוול סטריט היא הצעד הראשון הנכון". 

"אילון הוא הפתרון הייחודי שאני סומך עליו. אני סומך על המשימה שלו להרחיב את אור התודעה", אמר.

דרוסי, שלא קיבל שכר כמנכ"ל טוויטר, החזיר ב-2.4 אחוזים מהחברה - שזה כ-18,042,428 מניות. זה אומר כי הוא יקבל 978 מיליון דולר בזומן, אם העסקה אכן תושלם. 

גם מייסד אמזון, ג'ף בזוס, התייחס בדרך כזו או אחרת לרכישה של מאסק. 

הוא שיתף ציוץ של כתב ה'ניו יורק טיימס' בו הוא מציין את ההסתמכות של טסלה על סין בגלל השוק הגדול שלה וסוללות הליתיום. הוא גם ציין כי סין אסרה על טוויטר ב-2009, כי לממשלה "לא היה כמעט מינוף על הפלטפורמה". לאחר מכן, הכתב הציע כי לאחר הרכישה של מאסק, "ייתכן שזה פשוט השתנה". 

עם השיתוף, בזוס כתב: "שאלה מעניינת. האם הממשלה הסינית השיגה קצת מינוף בכיכר העיר?". 

אך בזוס המשיך ואמר כי בייג'ין כנראה לא השיגה מינוף על טוויטר. "התשובה שלי לשאלה זו, היא כנראה שלו. התוצאה הסבירה ביותר בהקשר זה היא מורבות בסין עבור טסלה, ולא צנזורה בטוויטר. אבל נראה, מאסק טוב מאוד בניווט מסוג זה של מורכבות". 

ההתייחסות ל'כיכר העיר' מגיעה מההצהרה של מאסק על העסקה, שם כתב כי "טוויטר היא כיכר העיר הדיגטילית שבה דנים בעניינים חיוניים לעתיד האנושות. לטוויטר יש פוטנציאל אדיר - אני מצפה לעבוד עם החברה ועם קהילת המשתמשים כדי לממש אותו".

YOU MIGHT ALSO LIKE