דה-סנטיס נגד דיסני: הסנאט אישר את ביטול האוטונומיה של הפארק
ב-55 השנים האחרונות, לדיסני הייתה עצמאות מלאה בשטחה, בין אם אחריות על המשטרה או הטלת חובת מסכה. אך מלחמת התרבות מחריפה, והמושל נוקט בצעדים ישירים נגד החברה

הסאנט בפלורידה, הנשלט על ידי רפובליקנים, אישר ביום רביעי הצעת חוק אשר תבטל את מחוז מס המיוחד שיש לחברת וולט דיסני, שמאפשרת לה למעשה לפעול כאוטונומיה מחוץ לתחום השלטון המקומי.

ההצעה נמצאת כעת על שולחן בית הנבחרים, שגם הוא צפוי להצביע בעד - לאחר שהמושל רון דה-סנטיס הודיע ביום שלישי כי המחוקקים "ישקלו את הפסקת כל המחוזות המיוחדים שהוכרזו לפני 1968 - וזה כולל את מחוז השיפור רידי קריק".

כאמור, מחוז המס המיוחד מאפשר לדיסני אוטונומיה הרחבה, כולל על המשטרה המקומית ומכבי האש על הקרקע שבה שוכן פארק השעשועים באורלנדו. בזכות הפריבילגיה הזו, לחברה נחסך עשרות מיליוני דולרים בשנה בפטורים מרגולציות, מיסים ועמלות.

 מחוז השיפור רידי קריק נוצר בשנת 1967 והוא למעשה הצו שמאפשר לדיסני לשלוט כרצונה על השטח בה היא יושבת. ההסכם אז עבר במאמץ "לתמוך ולנהל" היבטים שונים של "פיתוח כלכלי ותיירות בגבולות המחוז". דיסני הייתה אחראית על פיקוח הגנת הסביבה ושירותים ציבוריים, כמו גם הפעלה ותחזוקה של כבישים וגשרים ציבוריים.

כעת, הצעת החוק שעברה בסנאט 23-16, תבטל את ההסדר ביוני 2023, והיא תשפיע על כשישה מחוזות במדינה.עם זאת, רידי ריק הוא היחיד המקושר לחברה בעלת פרופיל גבוה. 

החקיקה היא המהלך האחרון בתוך התנגשויות מתמשכות בין המושל דה-סנטיס לדיסני, בעיקר על רקע החוק שעבר לאחרונה הנקרא 'זכויות ההורים בחינוך', אך רבים מהדמוקרטים והליברליים קוראים לו 'אל תגיד הומו'. החוק, למעשה, אוסר מורים לדון עם תלמידים בגילי גן עד כיתה ג' על זהות מגדרית או נטייה מינית.

התומכים טוענים כי החוק מגן על ילדים צעירים מפני נושא שלא תואם את גילם, ואילו המבקרים - וביניהם דיסני - טוענים שמדובר בחוק מפלה נגד קהילת הלהט"ב. 

בסוף החודש שעבר, דיסני מסרה בהצהרה כי "החוק מעולם לא היה צריך לעבור. המטרה שלנו, כחברה, היא שהחוק הזה יבוטל, ואנחנו נשארים מחוייבים לתמוך בארגונים הלאומיים ממלכתיים הפועלים להשיג זאת". 

YOU MIGHT ALSO LIKE