בשל מעורבותה במהומות ה-6 בינואר: ניסיונות לחסום את מרג'ורי טיילור גרין מהקונגרס
ארגונים דמוקרטיים מנסים למנוע מהנציגה הרפובליקנית מג'ורג'יה להתמודד לקונגרס, זאת בטענה שהיא הסיתה למרד ביום ההתסערות על הקפיטול - והפרה את החוקה האמריקאית

שופט פדרלי קבע כי ניתן להמשיך בניסיונות לאסור על חברת הימין הרפובליקנית, מרג'ורי טיילור גרין, מלהתמודד לקונגרס - זאת בשל תמיכתה באירועי ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר. 

(צילום: AP)

בהתייחס ל"מערבולת של אינטרסים חוקתיים המתנגשים בטובת הציבור", השופטת איימי טוטנברג מהמחוז הצפוני של ג'ורג'יה שלחה את התיק לשימוע ביום שישי. 

קואליציה של קבוצות דמוקרטיות ליברליות עומדת מאחורי הניסיון להדיח את גרין, תוך ציטוט התיקון ה-14 לחוקה האמריקאית, שנקבע לאחר מלחמת האזרחים. 

על פי התיקון: "אף אדם לא יהיה סנאטור או נציג בקונגרס, או נשיא וסגן נשיא, או יכהן בתפקיד כלשהו, אזרחי או צבאי, תחת ארה"ב או תחת כלכ מדינה, אשר לאחר שאמר את השבועה… יעסוק בהתקוממות או במרד נגד המדינה, או ייתן סיוע או נחמה לאויביה".

כזכור, תומכים רבים של הנשיא לשעבר טראמפ הגיעו ב-6 בינואר אל גבעת הקפיטול כמחאה על תוצאות הבחירות, ובשלב כלשהו החלו להתפרע ופרצו למבנה בשאיפה להפסיק את תהליך אישורו של ביידן לנשיא. 

נפתחה וועדת חקירה בנושא, ועד כה כ-800 בני אדם הואשמו במהומות, חלקם בקשירת קשר למרד. טראמפ עצמו הועמד לדין בגין הסתה למרד, אך הוא זוכה ואף רשאי להתמודד שוב לנשיאות. 

מארגני אירועי ה-6 בינואר קשרו את גרין למאמצים שלהם, אם כי חברת הקונגרס הכחישה כל קשר ואמרה שהיא לא מעודדת אלימות. עם זאת, באוקטובר האחרון היא אמרה בתוכנית רדיו כי "ה-6 בינואר היה רק מהומה בקפיטול, ואם חושבים על מה אומרת הכרזת העצמאות שלנו, היא אומרת להפיל רודנים".

על אף הניסיונות, נראה כי לא יהיה ניתן להדיח את גרין. פרופ' מאוניבריסטת ג'ורג'טאון, תומאס זימר, אמר מוקדם יותר החודש כי "מעמדה של גרין במפלגה הרפובליקנית נראה בטוח… למעשה, גרין היא הפוסט של קבוצה עולה של רדיקלים ימנים. שלא מתביישים לטהר כל שריד של שמרנות 'מתונה'".

לפני כחודשיים, גרין השתתפה  בכנס שאורגן על ידי פעיל הימין הקיצוני הלאומן, ניקולס ג'יי פואנטס בן ה-23, שסומן כלאומן לבן על ידי הליגה נגד השמצה. בעבר הוא הכחיש את השואה, הגן על התבדלות והפציר בחסידיו להרוג את מחוקקי המדינה. 

באותו אירוע, למשל, הוא אמר: "הם אומרים שוולדימיר פוטין הוא היטלר, והם אומרים שזה דבר לא טוב".

ביקורת רבה הוטחה כלפי גרין על השתתפותה בכנס, אך זו דחתה את הדברים נגדה בטענה שהיא לא הייתה מודעת לדעותיו של פואנטס, ואמרה כי היא אינה נמנית בין אלה שתומכים בעליונות הבלנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE