טליב ועומאר מגנות את ישראל: "אכזרית"
לאחר המהומות שפרצו בהר הבית במהלך תפילות יום השישי, שתי הנציגות הפרוגרסיביות תקפו את ישראל על כך ש"תקפה מקום פולחן" וטענו ש"יש לסיים את הצביעות"

הנציגות הפרוגרסיביות מ'הסקווד' - רשידה טליב ואילהאן עומאר, תקפו את ישראל בעקבות העימותים בהר הבית בין כוחות המשטרה למתפרעים פלסטינים, וכינו זאת כמעשים "אכזריים".

(צילום: AP)

בעוד מדובר באמצע חג הרמאדן, אלפי מתפללים מוסלמים הגיעו למסגד אל-אקצא לתפילות יום שישי. לפי משטרת ישראל, צעירים פלסטינים החלו להשליך אבנים לעבר שער המוגרבים המוביל לכותל המערבי. העימותים החלו להחריף כאשר כוחות משטרה רבים נכנסו למסגד כדי לבצע מעצרים.

טליב התייחסה לעימותים שאירעו, וכמובן שהאשימה את ישראל. "זה פשוט לא בסדר, וזה אכזרי לתקוף במקום הפולחן הקדוש", כתבה ביום שישי. "נמאס לי שהמדינה שלנו מאפשרת אלימות והפרות של זכויות אדם בינלאומיות עם שתיקה וסיוע ללא תנאי".

גם עומאר פרסמה ציוץ המפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל, עם מסר כמעט זהה לזה של טאליב. "מחריד. הרמדאן נועד להיות זמן לשלווה והתבוננות. זה פשוט אכזרי ושגוי לתקוף במקום הפולחן, מקום שנועד להיות קדוש. עלינו להוקיע את האכזריות הזו ולסיים את הצביעות".

השתיים גינו בקלות את ישראל, אך כזכור הן לא התייחסו לפיגועים שאירעו לאחרונה ברחבי הארץ. זאת לעומת בכירים אחרים בבית הלבן, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, שהזדעזעו מהמתקפות הקשות על ישראלים והביעו סולידריות. 

כאמור, העימותים - שהיו צפויים - החריפו במהירות. הפלסטינים המשיכו ליידות אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה, שבתגובה ירתה גז מדמיע ורימוני הלם.  כלי התקשורת בישראל מסרו כי למעלה מ-300 חשודים נעצרו. 

חובשים של הסהר האדום הפלסטיני אמרו כי למעלה מ-150 פלסטינים נפצעו, ועל פי הרשויות בישראל שלושה שוטרים נפצעו מ"יידוי אבנים מאסיבי", כאשר שניים מהם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

הפלסטינים טענו כי המתפרעים אלה קבוצה קטנה של צעירים שהחלו ליידות אבנים, ואילו משרד החוץ הישראלי מסר כי עשרות רעולי פנים הנושאים דגלי פלסטין וחמאס צעדו למתחם לפני עלות השחר, ואספו אבנים וחפצים נוספים כדי לייצר מהומות.

YOU MIGHT ALSO LIKE