ה-WHO חוקר התפרצות של מחלת כבד חריפה בקרב ילדים בריאים - גם בארה"ב
ארגון הבריאות העולמי דואג מדוויחים על המחלה שזוהתה אצל כמאה ילדים ברחבי העולם, כמה מהם באלבמה, ו-74 בבריטניה. ויש מי שמקשר זאת לקורונה

ארגון הבריאות העולמי, ה-WHO, בודק בדאגה מקרים של דלקת כבד חריפה בקרב ילדים בארצות הברית, בריטניה, סקוטלנד וספרד. כך מסרה הסוכנות ביום שישי האחרון, שציינה כי לא דווחו מקרי מוות. 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

המקרים שדווחו לא קשורים להפטיטיס A-E, הנגיפים שבדרך כלל גורמים למחלה, מה שמעלה את הדאגה בקרב הארגון. עד כה, זוהו 74 מקרים אצל ילדים מתחת לגיל 10 בבריטניה, פחות מחמישה מקרים זוהו גם באירלנד. בספרד, דווחו שלושה מקרים בקרב ילדים בגילי 22 חודשים עד 13. גורמים רשמיים בכל מדינה חוקרים את הנסיבות לכך. 

כמו כן, דווח כי גורמים רשמיים בארצות הברית חוקרים תשעה מקרים של דלקת חריפה חמורה בילדים, שגם הם לא נגרמו על ידי הווירוסים שבדרך כלל יוצרים את הדלקת. 

ארגון הבריאות העולמי אמר כי הסיבה לאי ספיקת הכב עדיין לא ברורה והיא נמצאת בחקירה, אך מסר כי הסיבה עשויה להיות קשורה לאדנו-ווירוס - מחלה בדרכי הנשימה שבדרך כלל גורמת להצטננות. 

מחלקת הבריאות של אלבמה הודיעה ביום שישי האחרון כי מאז נובמבר 2021, זוהו תשעה מקרים של דלקת כבד בילדים בגילי שנה עד 6 שנים. כל התשעה נמצאו חיוביים לאדנו-ווירוס. 

הילדים נדבקו בדלקת הכבד, דיווחו על תסמינים כמו צהבת, שלשולים, הקאות וכאבי בטן. חלק מהמקרין חייבו להעביר את הילדים למומחי כבד, ושישה ילדים צריכים לעבור השתלה. 

קארן לנדרס, קצינת רפואה מחוזית של מחלקת הבריאות באלבמה, אמרה כי המקרים דווחו בחלקים שונים של המדינה, ואין קשר בין הילדים. "הילדים שנפגעו היו מרחבי אלבמה, ולא נקבע קשר אפידמיולוגי ביניהם. לאף אחד מהילדים הללו לא היו מצבים בריאותיים קודמים", אמרה.

בינתיים, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פועלים לפיתוח ייעוץ בריאותי לאומי, ומחפשים מקרים דומים מבחינה קלינית. 

'סטט ניוז', שציטט מאמר מדעי על המקרים שזוהו בסקוטלנד, פרסם כי ייתכן שמגפת הקורונה מילאה תפקיד, וציין כי ייתכן שילדים שנפגעו לא נחשפו למגוון רחב של חיידקים במהלך המגפה, ולכן היו רגישים יותר לחלות ברגע שהגבלות הקורונה הוסרו.

YOU MIGHT ALSO LIKE