"פוטין אמר שהוא ישתף פעולה עם חקירה בינלאומית"
המנהיג האירופי הראשון שנפגש עם הנשיא הרוסי אמר כי הוא הגיע "להתעמת עם פוטין" על מה שראה באוקראינה, וניסה לשכנע אותו שחקירה היא דבר הכרחי

קנצלר אוסטריה אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע פתיחות לשיתוף פעולה עם חקירה בינלאומית על פשעי מלחמה אפשריים שבוצעו על ידי הרוסים באוקראינה, אך הדגיש כי אינו סומך על העולם המערבי.

(צילום: Shutterstock)

ניהאמר הפך ביום שני למנהיג איחוד האירופי הראשון שנפגש עם פוטין מאז שכוחות צבא רוסיה פלשו לאוקראינה ב-24 בפברואר. לפני ביקורו במוסקבה, המנהיג האוסטרי נסע לאוקראינה - שם ביקר בעיירה בוצ'ה בה בוצע טבח, ונפגש עם הנשיא וולודימיר זלנסקי. 

בראיון לרשת NBC שנערך בשבת, הקנצלר אמר שהוא נסע לרוסיה אחרי אוקראינה, "כדי להתעמת עם הנשיא פוטין" עם מה שראה במדינה השכנה. 

"סיפרתי לו מה שראיתי. ראיתי את פשעי המלחמה. ראיתי את האובדן המאסיבי של הצבא הרוסי. ואמרתי לו שיש צורך במסדרונות הומניטריים לערים כמו מריופול או חרקוב, למשל. אזרחים צריכים מים, ואנחנו צריכים להעניק טיפול לפצועים שם", אמר.

ניהאמר נשאר כיצד הנשיא הרוסי הגיב להאשמות, והקנצלר טען: "הוא אמר לי שהוא ישתף פעולה עם חקירה בינלאומית, מצד אחד. אבל מצד שני, הוא אמר לי שהוא לא סומך על העולם המערבי". מנהיג אוסטריה הוסיף כי הוא ניסה לשכנע את פוטין שחקירה בינלאומית היא "הכרחית".

"זה היה דיון קשה", אמר והוסיף: "אבל ניסיתי לשכנע אותו, למשל, מלחמת יוגוסלביה לשעבר הראתה לנו שחקירה בינלאומית מועילה כדי להעמיד לדין את פושעי המלחמה".

ככל שהזמן עובר והמלחמה מחריפה, הקריאות לביצוע חקירה בגין פשעי מלחמה מצד רוסיה, וגם מצד אוקראינה, עולות וגוברות. לפני כשבועיים, תובעת ראשית לשעבר של בית הדין לפשעי מלחמה של האו"ם קראה להוציא צו מעצר בינלאומי נגד הנשיא פוטין.

קרלה דל פונטה אמרה כי "פוטין הוא פושע מלחמה", והוסיפה: "מעולם לא חשבתי שרוסיה תגיע כל כך רחוק. קוויתי לא לראות יותר לעולם קברי אחים. לאנשים המתים האלה יש אהובים, שאפילו לא יודעים מה עלה בגורלם. זה לא מתקבל על הדעת".

YOU MIGHT ALSO LIKE