טקסס: מספר המהגרים שנעצרו בגבול - הגבוה ביותר זה 22 שנים
הנתונים מחודש מרץ האחרון מסמנים גם עלייה של 34 אחוזים לעומת פברואר. המספרים הללו מדאיגים מאוד את מדינות הגבול, שמתכוננות לסיום מדיניות 'הישארו במקסיקו' בעוד קצת יותר מחודש

מספר המהגרים שהגיע בחודש מרץ לגבול ארצות הברית-מקסיקו שבר שיא של 22 שנים - כך על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי. כמו כן, מדובר בעלייה של 34 אחוזים לעומת חודש פברואר האחרון, אז דווחו על 164,973 תפיסות.

על פי גורמים רשמיים בגבול הדרומי, סוכני הגבול פגשו ב-221,303 מהגרים, אם כי המספר לא אושר על ידי הבית הלבן, שטוען כי הנתונים של חודש מרץ עומדים על 209,906 מפגשים. 

אם הנתונים של הגורמים הרשמיים יתברר כנכון, זהו יהיה הנתון הגבוה ביותר מאז מרץ 2000, אז נעצרו 220,063 מהגרים בלתי חוקיים. 

המספרים שמגיעים מטקסס הם הגבוהים ביותר מאז כניסתו של הנשיא ג'ו ביידן לבית הלבן. לפני כן, ממשל ביידן שבר שיאים ביולי 2021 עם 213,593 תפיסות של מסתננים, ובאוגוסט המספר עמד על 209,840.

הנתונים פורסמו בעקבות תביעה שהוגשה על ידי טקסס ומיזורי לבית המשפט הפדרלי בטקסס, בדרישה להמשיך את מדיניות 'כותרת 42', המכונה 'הישארו במקסיקו', אשר צפויה להגיעה לסיומה ב-23 במאי, זאת לאחר שהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן הודיע לממשל כי "אין בה עוד צורך".

באופן מסורתי, חודשים מרץ, אפריל ומאי רואים מספר גבוה של מהגרים בגבול. אך הנתונים הסטטיסטיים החדשים שפורסמו על ידי הרשויות בטקסס מחזקים את החשש של רבים שביטול מדיניות 'הישארו במקסיקו' - המאפשרת לסוכני הגבול לגרש מהגרים בקלות - תביא לזינוק חד בניסיונות ההסתננות.

לפי משמר הגבול, סוכני גבול בגזרת עמק ריו גרנדה נתקלו ב-10 קבוצות גדולות, מה שמוגדר על ידי הרשויות כ-100 איש ויותר, רק בשבוע האחרון. אחת הקבוצות, על פי סרטון שפורסם על ידי סוכן הסיירת הראשי של האזור, קבוצה של 202 מהגרים הגיעו ב-3 לפנות בוקר ביום חמישי. 

שעות לאחר מכן, כמה עשרות קילומטרים מזרחה, נתפסו עוד 135 מהגרים ליד לה גרולה. 

המועצה הלאומית למשטרת הגבול, האיגוד המייצג את סוכני הגבול, פרסמה הצהרה לפיה: "הלוגיסטיקה הנדרשת להובלה ועיבוד של קבוצות בסדר גודל זה, מעמיסה על כוח האדם והמשאבים, מכיוון שהם בדרך כלל נתקלים באזורים שוממים שאינם נגישים בקלות לכלי תחבורה גדולים".

YOU MIGHT ALSO LIKE