מושל טקסס הבטיח וקיים: אוטובוס מלא במהגרים הגיע לוושינגטון הבירה
למעלה מ-20 מהגרים בלתי חוקיים הוסעו לעיר הבירה, והורדו ליד הקפיטול ומול מבנה של ערוצי חדשות כדי שיוכלו לסקר את האירוע בזמן אמת

כחלק מהמאבק נגד סיום מדיניות 'הישארו במקסיקו', מושל טקסס גרג אבוט אמר כי הוא ישלח מהגרים לוושינגטון - וכך עשה. אוטובוס ראשון, עם למעלה מ-20 מהגרים בלתי חוקיים, הגיע לעיר הבירה.

(צילום: פוקס ניוז)

האוטובוס הגיע לוושינגטון בסביבות השעה 8:00 בבוקר, והוא חנה כמה רחובות מבניין הקפיטול - מול המבנה ממנו משדרים ערוצי החדשות פוקס ניוז, NBC ו-C-SPAN.

24 מהגרים ירדו מכלי הרכב בזה אחר זה אל מול המצלמות של 'פוקס ניוז', שהעבירה זאת בשידור חי.

המושל הרפובליקני של עיר הגבול הכריז בשבוע שעבר על מספר צעדים נגד סיום מדיניות 'כותרת 42' - אשר מאפשרת לסוכני הגבול להשאיר את המהגרים בצד המקסיקני - ובמעמד ההכרזה אמר: "כדי לעזור לפקידים מקומיים - מכיוון שהקהילות שלנו מוצפות על ידי המוני מהגרים בלתי חוקיים אשר מורדים כאן על ידי ממשל ביידן - טקסס מספקת אוטובוסים למהגרים הבלתי חוקיים הללו".

"אנחנו שולחים אותם לבירת ארצות הברית, שם ממשל ביידן יוכל לתת מענה מיידי יותר לצרכים של האנשים שהם מאפשרים לחצות את הגבול שלנו", הוסיף. 

חטיבת טקסס לניהול חירום מובילה את המשימה והיא מעבירה את המהגרים ממעצר פדרלי לוושינגטון הבירה. על כל אוטובוס תהיה קיבולת ואספקה להסיע עד 40 מהגרים. 

(צילום: פוקס ניוז)

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, נשאלה על הצעד של אבוט - וזו אמרה לכתבים כי "כולם נמצאים בהליכי הגירה", ולכן הם "בקשר עם הגורמים המתאימים והממשלה הפדרלית לגבי התהליך הזה". 

"כל אלה מהגרים שעובדו על ידי המכס והגנת הגבולות והם חופשיים לנסוע. אז זה נחמד שמדינת טקסס עוזרת להם להגיע ליעד הסופי שלהם", אמרה סאקי, וכינתה את המהלך של מושל טקסס כ"תעלול פרסומי".

על פי המדיניות בארה"ב, כאשר מהגרים משתחררים ממעצר פדרלי לאחר שחצו את הגבול - לאחר שנמנעו מגירוש - הם מקבלים ניירת המאפשרת להם להישאר ברחבי המדינה. כמו כן, הם מקבלים צו להתייצב בבית משפט להגירה כדי להגיש את הטענות שלהם למקלט. 

YOU MIGHT ALSO LIKE