נהגי משאיות במקסיקו חסמו גשר לארה"ב - במחאה על המדיניות של מושל טקסס
הנהגים חסמו את המעבר הבינלאומי העיקרי בין שתי המדינות, זאת בהפגנה נגד ההנחיה של גרג אבוט לבצע בדיקות מקיפות ברכבים מסחריים כדי לאתר מהגרים

נהגי משאיות מקסיקנים עצרו זמנית את התנועה בגשר הבינלאומי פארר, אזור נמל כניסה מרכזי בגבול ארה"ב-מקסיקו, זאת כמחאה על ההוראה של מושל טקסס לבצע בדיקות מקיפות על רכבים מסחריים, זאת כחלק מצעדים שנקט אל מול סיום מדיניות 'הישארו במקסיקו'. 

(צילום: רויטרס)

הגשר שבדרום טקסס נפתח בדרך כלל בשעה 6:00 בבוקר, אך ביום שני האחרון הוא לא נפתח כלל. רכבים פרטיים עוברים דרכו, אך הוא נמל הכניסה העיקרי למשאיות מסחריות, וגורמים רשמיים אמרו כי לסגירתו תהיה השפעה אדירה על אספקת הפירות והירקות.

סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ממקסיקו, הראו את הנהגים עומדים ליד המשאיות שלהם, שחוסמות את האזור. 

כאמור, הנהגים פתחו במחאה בעקבות ההנחיות החדשות שהעביר המושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט - ביניהם בדיקה רחבה של הרכבים על ידי הסוכנים בגבול.

מטעם העיר פארר נמסר כי בסביבות השעה 3:00 בצהריים התנועה נפתחה מחדש, אך שוטרים מקומיים נותרו למרגלות הגשר וחסמו את כל התנועה לכיוון דרום גם בשעה 4:00 בצהריים, ולמעשה שום תנועה מסחרית לא עשתה את דרכה צפונה.

"אנחנו מודעים למצב במקסיקו, שמונע כרגע את זרימת המסחר לארצות הברית. אנחנו נמשיך לעקוב אחר האירועים המתפתחים הללו, ונעבוד עם הרשויות הרלוונטיות ככל שיידרש", נמסר מהעיר. 

סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב אישרו כי התנועה המסחרית בגשר נעצרה זמנית בשני הכיוונים. הסגירה היא "עקב מחאה שהתרחשה בצד ריינוסה של הגשר", אמר פקיד. "לפי הפרוטוקולים, התנועה המסחרית לכיוון צפון מופנית לנמלי הכניסה השכנים".

סנאטור דמוקרטי מטקסס, חואן "צ'וי" הינוחוסה, הסביר כי דרך הגשר הבינלאומי עוברות מידי יום כ-3,000 משאיות, אך מאז ההוראה של המושל עברו רק 300 משאיות ביום. "הנהגים ממקסיקו כועסים כי אין להם מה לאכול. אין להם שירותים. נגמר להם הדלק, וחלק מהתוצרת שהם מעבירים - נרקבת. אז הם די מוטרדים".

הינוחוסה וכמה סנאטורים אחרים המייצגים את ערי הגבול, שלחו מכתב לאבוט וקראו לו לשקול מחדש את מדיניות הבדיקות, זאת גם מתוך החשש שסגירות גשרים נוספות, כמו אל פאסו, עלולות לפגוע משמעותית בכלכלת המדינה. 

על פי גורמים רשמיים, למעלה מ-65% מכלל התוצרת בארצות הברית מגיעה דרך הגשר הבינלאומי בפארר. כמו כן, לפי מרכז טקסס לפיתוח גבול כלכלי וארגוני, בשנת 2021 כמעט 442 מיליארד דולר במסחר זרמו דרך נמלי הכניסה של המדינה הדרומית.

YOU MIGHT ALSO LIKE