כוחות הביטחון בטקסס מתכוננים לזרם מהגרים בלתי חוקיים
חברי המשמר הלאומי של מדינת הכוכב הבודד יערכו אימונים בששת השבועות הקרובים, עד רגע האמת שבו מדיניות 'הישארו במקסיקו' תגיעה לסיומה. "טקסס היא קו ההגנה הקדמי"

במהלך ששת השבועות הקרובים, חברי המשמר הלאומי של טקסס יערכו אימונים בגבול ארצות הברית-מקסיקו כדי להתכונן למה שגורמים רשמיים קוראים אירוע הגירה המוני אפשרי עם סיום מדיניות 'הישארו במקסיקו'. 

כוחות המשמר הלאומי באימון בגבול (צילום: פוקס)

"אנחנו ערוכים, וטקסס פשוט לא תהיה נמל כניסה", אמר ראש סגל מבצעי הגבול הדרום-מערבי, קולונל פטריק נולאן. "עם 3,000 קילומטרים של גבול, טקסס היא ללא ספק קו ההגנה הקדמי".

תוקפו של 'כותרת 42', מדיניות הגבול המכונה 'הישארו במקסיקו', יסתיים לקראת סוף חודש מאי בעקבות ההכרזה של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן כי אי בו צורך - זאת לאחר קצת יותר משנה שממשל ביידן ניסה להפסיקו, אך בית המשפט חסם אותו פעם אחר פעם. 

בעוד גורמים רשמיים בטקסס ובממשל הפדרלי מצפים לאלפי מעברים בלתי חוקיים מדי יותר, הקולונל אמר כי עובדה זו מהווה בעיה ביטחונית לא רק לטקסס, אלא למדינה כולה. "ישנו פוטנציאל שעבריינים ייטמעו עם אנשים רגילים, ויעברו את הטיפול של סיירת הגבול", אמר נולאן. 

האימון הראשון, שהוזמן על ידי מושל טקסס גרג אבוט, התקיים בעמק ריו גרנדה. "באופן מסורתי, באזור זה יש את פעילות ההגירה הבלתי חוקית הגבוהה ביותר", אמר הקולונל. 

עם זאת, עם תגבור הכוחות בגבול ויותר מסוקים בשמיים, המשמר הלאומי של טקסס, יחד עם סוכנויות אחרות, מקווים להרתיע ולעצור את המסתננים.

המדיניות בגבול תסתיים ב-23 במאי, ומחוקקים רבים, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, זועקים מפני חשש לכאוס של ממש בגבול. 

למשל הנציג הדמוקרטי מטקסס, הנרי קיואלר, המייצג מחוז גבול בדרום המדינה, אמר כי "כולנו מאמינים ברפורמת הגירה, אבל אנחנו לא רוצים להיכנס לכאוס. אנחנו רוצים חוק וסדר בגבול". 

כמו כן, בשבוע שעבר, המושל אבוט הורה על מדיניות מקומית כדי להילחם בזרם המהגרים הצפוי. הוא הנחה את הכוחות בגבול להגביר את בדיקת הרכבים המסחריים, כמו גם התקנת גדר תיל בחלק מאזורי המים הנמוכים לאורך הנהר כדי להרתיע מהגרים לחצות אותו. 

נוסף על כך, המושל אמר: "טקסס מספקת אוטובוסים עבור מהגרים בלתי חוקיים, אשר יורדו בוושינגטון הבירה. אנחנו שולחים אותם לבירת ארצות הברית, שם ממשל ביידן יוכל לתת מענה מיידי יותר עבור הצרכים של האנשים להם מאפשרים לחצות את הגבול שלנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE