דמוקרטים מתנגדים בקול נגד סיום המדיניות בגבול: "לא רוצים כאוס"
לקראת ביטול 'כותרת 42', עוד ועוד קולות בתוך המפלגה השולטת דורשים ממשל ביידן להמשיך במדיניות הקיימת בגבול, אחרת יישנו חשש לזרם מהגרים שלא ניתן יהיה לעצור אותו

קולות הולכים וגוברים בקרב הדמוקרטים נגד התוכנית לביטול מדיניות 'הישארו במקסיקו' אשר מעלה את החשש מכמות שיא של מהגרים. 

(צילום: Shutterstock)

חבר הקונגרס הנרי קיואלר, נציג דמוקרטי מטקסס, חתם על חקיקה שמטרתה למנוע ממשל ביידן להסיר את מגבלות ההגירה, שהוחלו בתקופת ממשל טראמפ כחלק מהמאבק בקורונה וזרם המהגרים - ובכך למעשה הפך לנציג הדמוקרטי השישי במספר שמתנגד בפומבי למהלך של הבית הלבן, וחותם על חקיקה שמטרתה למנוע את המהלך.

על אף שהוא מגיע מהמפלגה הדמוקרטית, קואלר - המייצג מחוז גבול בדרום טקסס - הוא אחד המתנגדים החריפים למדיניות של ממשל ביידן בגבול הדרומי, ונוהג להתווכח עם הפרוגרסיבים הדורשים מדיניות הומניטרית בגבול, ומנסים להדיח אותו בשל עמדותיו השונות בנושא. 

בראיון לרשת פוקס ניוז, קיואלר הסביר מדוע הוא מתנגד למהלך. הוא הזהיר שאם הדמוקרטים "לא יקומו ויעשו את הדבר הנכון, הם יספגו מכה קשה מהרפובליקנים" במהלך בחירות אמצע הקדנציה שייערכו בנובמבר הקרוב. 

הוא המשיך: "אבל כמה מאיתנו קמים ואומרים שזה הדבר הנכון לעשות עבור הגבול. כולנו מאמינים ברפורמת הגירה, אבל אנחנו לא רוצים להיכנס לכאוס. אנחנו רוצים חוק וסדר בגבול".

קיואלר הצטרף לכמה דמוקרטים אחרים, כמו טום או'הלרן מאריזונה, ג'ארד גולדן ממיין, סטנפי מרפי מפלורידה, כריס פאפאס מניו המפשייר וגרג סטנטון מאריזונה - כאשר כולם מייצגים מחוזות שעשויים להיפגע כתוצאה מסיום המדיניות בגבול. 

גם הסנאטורים הדמוקרטים קריסטן סינמה ומארק קלי מאריזונה, מגי חסן מניו המפשייר, ג'ו מנצ'ין מוירג'יניה המערבית וג'ון טסטר ממונטנה, חתמו על חקיקה במטרה להמשיך את 'כותרת 42'. 

ג'ארד גולדן, המייצג מחוז שזכה בו טראמפ, הציג את הצעק החוק מטעם הנציגים הדמוקרטים בבית הנבחרים. בראיון, הוא אמר כי "אין מספיק אנשים כדי לאבטח את הגבול הדרומי, ולכן אנשים נאלצים לעבוד שעות נוספות, שוב ושוב". 

כזכור, המדיניות 'כותרת 42' מאפשר לסוכני המכס והגנת הגבולות של ארה"ב להרחיק מהגרים בגבול כדי למנוע את התפשטות הקורונה, ואותם מהגרים יחכו במקסיקו עד דיון בעניינם. המדיניות נחקקה על ידי הנשיא לשעבר טראמפ, ועוררה מחלוקת סוערת.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, הכריז מוקדם יותר החודש על תוכנית לביטול הצו, בטענה כי הוא לא הכרחי יותר. המהלך עורר ביקורת חריפה מצד רפובליקנים, וגם כמה דמוקרטים שהצטרפו לחששות.



YOU MIGHT ALSO LIKE