רכב מלא בחומרים דליקים התנגש בשגרירות רוסיה ברומניה
המכונית התנגשה בשעות הבוקר המוקדמות, עלתה בלהבות ומותו של הנהג נקבע במקום. המניעים טרם ידועים, אך שגרירות רוסיה כי הפגיעה נבעה מ"היסטריה אנטי-רוסית"

מכונית אשר הובילה חומרים דליקים התנגשה בשער שגרירות רוסיה בבירת רומניה, עלתה בלהבות והרגה את הנהג. כך מסרה המשטרה המקומית ביום רביעי.

(צילום: AP)

מכונית מסוג סדאן התנגשה בשער השגרירות בסביבות השעה 6 בבוקר ביום רביעי, אך לא הצליחה לחדור אל תוך המתחם שממוקם בבוקרשט. סרטון לאחר רגעי ההתנגשות מראים את הרכב עולה בלהבות, בעוד אנשי הביטחון רצים לאזור. 

על פי המשטרה, צוותי כיבוי הגיעו למקום במהירות והצליחו לכבות את השריפה - אך הכוחות נאלצו לקבוע את מותו של הנהג במקום. אף איש מלבד הנהג לא נפצע. 

איש אכיפת החוק אמר לכתבים כי בתוך המכונית נמצאו מכולות עם חומרים דליקים, שיבדקו על ידי מומחים לזיהוי פלילי. גם ההתנגשות עצמה נמצאת חקירה, ונתיחה לאחר המוות תתבצע על ידי הגורמים הרלוונטיים. 

שגרירות רוסיה הביעה תנחומים למשפחתו של הנהג, ורמזה כי מדובר בתקרית עם מניעים פוליטיים. "עלינו להצהיר בצער, כי יהיו המניעים של הנהג אשר יהיו, אין ספק שהוא ביצע את המעשה הזה בהשפעת פיצוץ של היסטריה אנטי-רוסית בקשר לפרובוקציה מבוימת בעיר בוצ'ה".

בהצהרה, השגרירות התייחסה לעדויות מהעיר בוצ'ה שנמצאת בסמוך לבירה קייב, אוקראינה. לפני כשבוע הכוחות הרוסים יצאו מהעיירה, ועם כניסת החיילים האוקראינים התפרסמו תמונות מחרידות של גופות ברחבי הרחובות של אזרחים ושל הרס רב. 

רומניה, שחולקת גבול יבשתי ארוך עם אוקראינה, קלטה יותר מ-600,000 פליטים מאז שרוסיה פלשה למדינה - מה שגם הביא לרבים להתאסף מחוץ לשגרירות בבוקרשט ולהפגים נגד התוקפנות הרוסית. 

יממה לפני ההתנגשות בשגרירות, רומניה הורתה לגרש 10 דיפלומטים מהשגרירות, שהוכנסו תחת הקטגוריה "אישיות לא רצויה" - זאת כחלק משורה של גירושים של פקידים רוסים ברחבי האיחוד האירופה.

כמו כן, התקרית בשגרירות הרוסית ברומניה מגיעה ימים לאחר שנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נאם בפרלמנט הרומני, ותייג את הרג האזרחים בעיירה בוצ'ה כ"פשע מלחמה", וקרא למדינה להחמיר את הסנקציות נגד מוסקבה. 



YOU MIGHT ALSO LIKE