תביעה נגד ממשל ביידן לקראת סיום המדיניות בגבול: "יוביל לקטסטרופה"
מדינות רפובליקניות מנסות להילחם בהחלטה להפסיק את מדיניות 'הישארו במקסיקו', ובתביעה תיארו כי מדובר ב"אסון מתקרב, חיסול שסתום הבטיחות היחיד שלנו"

שלוש מדינות רפובליקניות פנו לבית המשפט בניסיון למנוע ממשל ביידן להפסיק את מדיניות 'כותרת 42' - האפשר גירוש מהגרים מהגבול - בטענה שהפסקת הצו יגרום ל"אסון עצמי" ושחרור גל הגירה בלתי חוקית בגבול הדרומי.

(צילום: Shutterstock)

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, הודיע ביום שישי כי הסוכנות תפסיק ב-23 במאי את המדיניות המאפשרת לפקידי הגבול לגרש מהגרים המנסים להיכנס ארה"ב, שהוחלה בתקופת ממשל טראמפ כחלק מהמאבק בקורונה.

התובעים הכללים של אריזונה, לואיזיאנה ומיזורי הגישו את התביעה, וכתבו: "התביעה הזו מאתגרת אסון מתקרב, מעשה ידי אדם, שנגרם מעצמו: חיסול פתאומי של שסתום הבטיחות היחיד שמונע ממדיניות הגבול ההרסנית של הממשל הזה להפוך לכאוס ולקטסטרופה לא מבוטלת". 

אם המדיניות אכן תיפסק, החשש של גורמים רבים הוא שכ-170,000 מהגרים עלולים להתכנס בגבול ארה"ב באביב הקרוב. התובע הכללי של אריזונה, מארק ברנוביץ', אמר לרשת 'פוקס ניוז': "אנחנו רוצים למנוע מממשל ביידן לבטל את כותרת 42, כי זו אולי ההחלטות הכי גדולות של הממשל הזה, והם עשו הרבה דברים מטומטמים".

עוד הוסיף: "אני עושה כל שביכולתי כדי לחייב את ממשל ביידן באחריות ולמנוע מהם להרוס את הגבול הדרומי שלנו".

על פי המכון למדיניות מהגרים, המדיניות שהעביר טראמפ, שמכונה גם 'הישארו במקסיקו', סייעה בהרחקת 1.7 מיליון מהגרים. כמו כן, ארגון ללא מטרות רווח פרסם נתונים לפיהם תחת ממשל טראמפ, 83% מהמפגשים עם מהגרים בגבול הסתיימו בגירוש. 

ביום שישי, כאמור, ה-CDC פרסם הודעה: "לאחר שקילת מצב בריאות הציבור הנוכחי וזמינות מוגברת של כלים להילחם בקורונה, כגון חיסונים וטיפולים יעילים יותר, מנהלת ה-CDC קבעה שצו אשר משעה את הזכות להכניס מהגרים לארה"ב אינו הכרחי עוד".

גם מחוקקים דמוקרטים מתנגדים לרעיון. הנציגים הנרי קולר ווינסנטה גונזלס, שניהם מטקסס, כתבו לשר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס: "אנחנו מבינים שהסמכות החוקית הזו היא זמנית, וקשורה למצב החירום בבריאות הציבור, אך נראה כי ה-DHS לא מוכן להתמודד עם עלייה חסרת תקדים ככל הנראה בחששות לאורך הגבול הדרום-מערבי".

 

YOU MIGHT ALSO LIKE