זלנסקי נאם בטקס הגראמי: "המוזיקאים שלנו לובשים שריון במקום טוקסידו"
נשיא אוקראינה פנה לאמנים הגדולים, וביקש מהם להביע את תמיכתם בעם האוקראיני הנאבק על חייו: "לאו את הדממה במוזיקה שלכם, תספרו את הסיפור שלנו"

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הופיע באופן וירטואלי בטקס פרסי הגראמי של שנת 2022, ונשא נאום נוגע ללב, שם התייחס למלחמה המתמשכת שהחלה בפלישה הרוסית, וביקש מהצופים תמיכה באוקראינה.

"המלחמה לא נותנת לנו לבחור מי ישרוד ומי יישאר בשקט נצחי", אמר הנשיא האוקראיני לקהל בטקס הגראמי, שנערך בפעם ה-64. "המוזיקאין שלנו לובשים שריון גוף במקום טוקסידו. הם שרים לפצועים בבתי החולים, גם לאלה שלא שומעים אותם". 

"אנחנו מגנים על החופש שלנו. לחיות. לאהוב. להישמע", המשיך זלנסקי, שצילם את המסר כ-48 שעות לפני פתיחת הטקס, כאשר הוא בבונקר שלו. "על אדמתנו, אנחנו נלחמים ברוסיה, שמביאה דממה איומה עם ההפצצות שלה. שתיקת המתים", אמר הנשיא, וביקש מהאומנים: "מלאו את הדממה במוזיקה שלכם. מלא אותה היום. תספרו את הסיפור שלנו. תתמכו בנו בכל דרך שתוכלו - רק לא בשתיקה".

לאחר הופעתו של זלנסקי, התקיימה הופעה של הזמר ג'ון לג'נד והמוזיקאים האוקראינים סוזנה איגלידאן ומיקה ניוטון, וכן המשוררת ליובה יאקימצ'וק. זאת, כאשר ברקע רצות תמונות מהמלחמה. 

כמה שעות לפני פתיחת טקס המוזיקה היוקרתי, התפרסמו תמונות ועדויות מחרידות מעיירה הסמוכה לקייב בשם בוצ'ה, משם כוחות צבא רוסיה נסוגו - והשאירו זוועות שקשה להכיל. 

כאשר רבים משוריינים של צבא אוקראינה נכנסו בחזרה אל העיר שנכבשה לפני כמה שבועות, הם מצאו רחובות רחובות חסומים בטנקים וכלי רכב צבאיים שרופים, וגופות פזורות ברחובות, כאשר לדברי מקומיים מדובר באזרחים שנהרגו ללא כל התגרות על ידי הכוחות הרוסים.

תצלומים מהעיירה הראו את הזוועה ומידת ההרס. אחת מהתמונות מראות גופה של גבר, אשר ידיו קשורות מאחורי גבו עם בד לבן, והדרכון האוקראיני שלו נותר פתוח לצידו.

"כל האנשים האלה נורו", אמר ראש העיר בוצ'ה, אנטולי פדורוק, שציין כי לפחות 280 גופות אותרו בקבר אחים בעיירה. "אלה ההשלכות של הכיבוש הרוסי".

YOU MIGHT ALSO LIKE