האם רומן אברמוביץ' הורעל? "חש ברע ואיבד את הראייה שלו"
בתחילת החודש, האוליגרך וכמה מחברי המו"מ האוקראיני ערכו דיונים - ולאחר מכן פיתחו תסמינים התואמים להרעלה, אם כי על פי מומחים "לא במימון שנועד להרוג"

האוליגרך רומן אברמוביץ' וחברים אחרים בקבוצת המשא ומתן הרוסית-אוקראינית, סבלו מתסמינים אשר תואמים להרעלה, במהלך סבב לא רשמי של שיחות בין הצדדים בתחילת החודש. כך על פי דיווחים בכלי תקשורת. 

רומן אברמוביץ' (צילום: Getty Images)

הפרסומים בדבר האפשרות להרעלה מגיעים שעות לפני חידוש השיחות פנים אל פנים בין צוותים אוקראינים ורוסים, שייערכו באיסטנבול, בירת טורקיה. 

הטענות על ניסיון התנקשות באוליגרך וחברי צוות המו"מ דווחו לראשונה ב'וול סטריט ג'ורנל', אך יש לציין כי פקיד אמריקני אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי אין ראיות המצביעות על הרעלה.

מקור בעל ידע על התקרית המדווחת, טען בפני עיתון 'הגרדיאן' כי אברמוביץ', הבעלים של קבוצת הכדורגל צ'לסי, לקח חלק במשא ומתן לא רשמי בבירת אוקראינה, קייב, בתחילת מרץ - אז החל להרגיש ברע.

גם חבר הפרלמנט האוקראיני, רוסטם אומרוב, נכח בדיונים ולא הרגיש טוב, ועל פי הדיווחים השניים עזבו לפולין, ולאחר מכן טסו לאיסטנבול - שם קיבלו טיפול רפואי. 

המקור סיפר כי התקרית אירעה "במהלך הטיול הראשון שלו לקייב. רומן איבד את הראייה שלו למשך מספר שעות. בטורקיה, הוא ורוסטם טופלו במרפאה", אמר המקור. 

יש לציין כי עם פרסום הדברים, אומרוב כתב ברשתות החברתיות שהוא "בסדר", וקרא לעוקביו שלא לסמוך על "מידע שלא אומת". כמו כן, דוברו של הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי, אמר כי "יש הרבה ספקולציות כרגע, אנחנו ממליצים לעקוב רק אחרי מידע רשמי".

העיתון החוקר 'בלינגקאט' כתב כי המערכת "יכולה לאשר כי שלושה מחברי המשלחת שהשתתפו בשיחות השלום בין אוקראינה לרוסיה, בלילה שבין ה-3 ל-4 במרץ 2022, חוו תסמינים התואמים להרעלה מנשק כימי. אחד הקורבנות היה היזם הרוסי, רומן אברמוביץ'".

על פי הדיווח בעיתון, התסמינים כללו דלקת עיניים ועור וכאב חודר בעיניים. כמו כן, צויין כי שלושת הגברים החלימו במהירות. הם עזבו את קייב ביום שלמחרת החשד להרעלה, נסעו לפולין ואז טסו לאיסטנבול.

"שלושת הגברים שחוו את התסמינים צרכו רק שוקולד ומים בשעות שלפני הופעת התסמינים. חבר רביעי בצוות, שגם צרך אותם, לא חווה תסמינים", נטען ב'בלינגקאט'.

העיתון פנה למומחה לנשק כימי, וביקש ממנו חוות דעת על התקרית, ובפרסום נכתב: "בהתבסס על בדיקות מרחוק ובמקום, המומחים הגיעו למסקנה שהסימפטומים הם ככל הנראה תוצאה של הרעה עם נשק כימי לא מוגדר".

אך יש לציין, כי הבדיקות הראו כי אם המחלה נגרמה על ידי הרעלה, לא סביר שהיא הייתה במינון שנועד להרוג. 

שלא במפתיע, הדיווחים מראים כי בעלות הברית מאשימות את מוסקבה, שלכאורה "רצתה לחבר בשיחות כדי לסיים את המלחמה".

YOU MIGHT ALSO LIKE