מאסק: "יש לנו מנהיגות מאוד מאוד עתיקה"
מנכ"ל טסלה שוב העביר ביקורת על הגיל של רוב הבכירים היושבים בבית הלבן, וטען כי יש לקבוע גיל מקסימלי למחזיקים בתפקיד, "כדי שהדמוקרטיה תתפקד"

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, אמר כי לארצות הברית יש "מנהיגות מאוד מאוד עתיקה" בטענה שדמויות מובילות לא יכולות "לשמור על קשר עם האנשים" אם הם מרוחקים כמה דורות מרוב האוכלוסייה.

מאסק אמר את הדברים במהלך שיחה עם מתיאס דופנר, מנכ"ל חברת האם של אינסיידר, במפעל של טסלה בקליפורניה. 

האיש העשיר בעולם נשאל לגבי הרעיון של "תוחלת חיים גדולה משמעותית" לבני אדם, שלטענת מאסק הוא לא טוב: "אני לא חושב שאנחנו צריכים לנסות לגרום לאנשים לחיות הרבה זמן. זה יביא לחנק על החברה, כי האמת שרוב האנשים לא משנים את דעתם - הם פשוט מתים. אז אם הם לא ימותו, נישאר תקועים עם רעיונות ישנים והחברה לא תתקדם".

מאסק התייחס אז ל"גרונטוקרטיה" - שבה ממשלה נשלטת בעיקרה על ידי נציגים מבוגרים משמעותית מרוב האוכלוסייה - דבר שלטענתו אינו בריא.

"אני חושב שכבר יש לנו בעיה רצינית עם גרונטוקרטיה, שבה המנהיגים של כל כך הרבה מדינות מבוגרים מאוד. בארצות הברית, זו מנהיגות מאוד מאוד עתיקה. וזה פשוט בלתי אפשרי להישאר בקשר עם האנשים, אם אתה מבוגר מהם בדורות רבים".

הוא הוסיף: "מייסדי ארה"ב הציבו גיל מינימלי להתפקדות למשרד מקומי. אבל הם לא הציבו גיל מקסימלי, כי הם לא ציפו שאנשים יחיו כל כך הרבה זמן. אבל הם היו צריכים לעשות כך, כי כדי שהדמוקרטיה תתפקד, המנהיגים חייבים להיות בקשר סביר עם עיקר האוכלוסייה. ואם אתה צעיר מדי או מבוגר מדי - אתה לא יכול להתחבר".

מנכ"ל טסלה אמר כי הוא היה רוצה לראות מנהיגים פוליטיים "בטווח אידיאלי של 10 או לפחות 20 שנים מהגיל הממוצע של האוכלוסייה".

זו לא הפעם הראשונה במהלך השנה האחרונה שמאסק אומר דברים דומים. בדצמבר, למשל, הוא פרסם ציוץ שבו כתב: "בואו נגדיר מגבלת גיל, שאחריה אדם לא יוכל להתמודד על תפקיד פוליטי. אולי מספר קצת מתחת ל-70".

זאת כחודש לאחר שהגיב לציוץ של ברני סנדרס בן ה-80, לו כתב: "אני כל הזמן שוכח שאתה עדיין בחיים".

לקראת סוף ינואר השנה, מאסק תקף ישירות את הנשיא האמריקני המכהן, וקרא לו "בובת גרב לחה בצורת אדם". זאת, בתגובה לצילום של ביידן עם יו"ר ג'נרל מוטורס. מנכ"ל טסלה הוסיף גם שביידן "מתייחס לציבור האמריקני כמו טיפשים".

YOU MIGHT ALSO LIKE