האם אילון מאסק יפתח רשת חברתית חדשה?
האיש העשיר בעולם שאל את עוקביו אם יש צורך בפלטפורמה חברתית חדשה לאור הפגיעה בחופש הביטוי בטוויטר - ורבים הציעו לו לקנות את זו בה הדיון מתקיים

מייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שיתף את עוקביו בתהיה שלו אם יש צורך בפלטפורמה חברתית נוספת - מה שגרם למיליוני עוקביו לקרוא לו לקנות את טוויטר. 

ביום שבת, מאסק צייץ בחשבונו האישי: "בהתחשב בכך שטוויטר משמשת דה פקטו ככיכר העיר הציבורית, אי עמידה בעקרונות חופש הביטוי מערער ביסודו את הדמוקרטיה. מה צריך לעשות?". אז פרסם ציוץ נוסף: "יש צורך בפלטפורמה חדשה?".

עוקבים רבים, בהם דמויות מוכרות ובכירות, החלו להגיב, ובמקום להתייחס אם יש צורך בלפתוח רשת חדשה - הם קראו לו לקנות את זו שכולם משתמשים בה. 

מזכירת העיתונות של מושל פלורידה הרפובליקני, רון דה-סנטיס, כתבה למאסק: "תקנה את זה!!!", אמרה כריסטינה פושאו על טוויטר.

"כן!", צייץ אנליסט ה-CIA ומנחה הרדיו השמרני באק סקסטון. "תקנה את טוויטר, או בבקשה תבנה אחד. הצילו את המדינה מאנשי עמק הסיליקון הפסיכיים האלה". גם מנחה הרדיו ג'ייסון רנץ טען כמו חבריו: "קנה את טוויטר".

הציוץ של האיש העשיר בעולם הגיע יום לאחר שפרסם סקר בחשבונו, ששואל אם המשתמשים מאמינים שטוויטר מצייתת לעקרון חופש הביטוי, כאשר למעלה מ-70% ענו שלא. אז, הוא כתב: "ההשלכות של הסקר הזה יהיו חשובות. בבקשה תענו בזהירות". 

כבר שנים שטוויטר סופגת ביקורת, בעיקר על ידי שמרנים, כי היא מפרה את עקרונות חופש הביטוי, ומצנזרת כל מידע או דעה שלא מתאימה לאג'נדה שלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE