דיווח: עשרות אלפי רוסים ואוקראינים הגיעו למקסיקו כדי לבקש מקלט בארה"ב
פקידי הגירה מקסיקניים דיווחו על מספרים גבוהים מאוד מהממוצע של אזרחים משתי המדינות במזרח אירופה, שהגיעו כתיירים אך במטרה להיכנס לארצות הברית

בזמן שרוסיה התכוננה לפלישה לאוקראינה, והדיווחים על כך תפסו את מירב הכותרות - אלפי אזרחים משתי המדינות עזבו את מזרח אירופה למקסיקו, כאשר המטרה הסופית שלהם היא לתפוס מקלט בארצות הברית.

(צילום: Getty Images)

ה'וול סטריט ג'ורנל', שציטט פקידי הגירה מקסיקניים, דיווחו כי יותר מ-30,000 רוסים הגיעו למדינה בחודשיים הראשונים של השנה - שזה כמעט פי 2.5 מהממוצע השנתי בין השנים 2017 ל-2021. במהלך אותה תקופה, יותר מ-10,000 אוקראינים ביקרו במקסיקו כתיירים, לעומת ממוצע שנתי של קצת יותר -4,000 איש.

בעוד שהמבקרים הרוסים והאוקראינים טענו שהגיעו למקסיקו עבור טיול, גורמים רשמיים אמר ל'ג'ורנל' שסביר להניח מכוונים לארצות הברית. 

אזרחי אוקראינה לא נדרשים לוויזה כדי להגיע למקסיקו, מה שהופך את המדינה לנקודת עצירה יעילה בעת נסיעה לארה"ב. עם הגעתם לגבול הדרומי, הפליטים יכולים להגיש בקשה למקלט או לקבל שחרור הומניטרי על תנאי.

מאז כוחות צבא רוסיה פלשו, יותר מ-3.7 מיליון אוקראינים נמלטו מבתיהם, כאשר רובם חצו למדינות השכנות פולין ורומניה. 

(צילום: Getty Images)

מוקדם יותר השבוע, הבית הלבן הכריז כי הוא מתכונן לקליטה של עד 100,000 פליטים אוקראינים, כאשר אלה שכבר יש להם משפחה באמריקה יקבלו עדיפות ראשונה כחלק מאיחוד משפחות.

כמו כן, בשבוע שעבר המשרד לביטחון המולדת (DHS) החליט להקל על האוקראינים במעבר ממקסיקו לארה"ב, לאחר שעלו טענות כי סוכני משמר הגבול השתמשו בפרוטוקול 42 שהועבר בממשל טראמפ עם פרוץ מגפת הקורונה, המאפשר לכוחות בגבול להרחיק את המהגרים בקלות. 

מזכיר ה-DHS, אלחנדרו מיורקס, פרסם הנחיות לרשויות, לפיהן אזרחים אוקראינים "וכל השאר" הטוענים לפחד ממדינתם, פטורים מאותו פרוטוקול. "אנחנו מתייחסים לתביעה של אדם לסיוע הומניטרי כפי שהיא מוצגת בפנינו. אנו פועלים במאמצים לספק סעד הומניטרי לאנשים שנמלטים מאוקראינה שסועת המלחמה", אמר אז.

מאז ה-1 באוקטובר, כ-1,300 אוקראינים נלקחו למעצר על ידי פקידי הגירה בגבול הדרומי, יחד עם 7,100 מהגרים רוסים - כך על פי העיתון. שני הנתונים הם בערך כפול מהמספר מכל שנת הכספים 2021. רובם שוחררו לארה"ב, וקיבלו תאריך להתייצבות בבית המשפט לדיון בתביעת המקלט שלהם.

YOU MIGHT ALSO LIKE