ביידן מעד בלשונו - אמר לחיילים המוצבים בפולין: "אתם תראו מה קורה באוקראינה כשתהיו שם"
מבחינת שלום העולם עלינו לקוות שמדובר במעידה ובפליטת פה, מבחינת ג'ו ביידן מדובר בעוד שגיאה שהממסד התקשורתי כנראה ינסה להעביר מתחת לראדר

הנשיא ג'ו ביידן מעד בנאום בפני חיילים אמריקאים שהוצבו בפולין ביום שישי.

"אתם תראו כשתהיו שם, וכמה מכם יהיו שם, אתם הולכים לראות נשים, צעירים, עומדים מול טנק ארור רק אומרים, 'אני לא עוזב, אני מחזיק מעמד", אמר ביידן. "הם מדהימים".


הנשיא שוחח עם קבוצה קטנה של חיילים מהדיוויזיה המוטסת ה-82 המוצבת בעיר ז'שוב הפולנית. ביידן דיבר שוב ושוב על אוקראינה עם החיילים, ואמר להם שהם שם כדי לתמוך בעם האוקראיני, למרות שהוא שוב ושוב הבטיח לא לשלוח חיילים אמריקאים למדינה. "מה עומד על כף המאזניים, לא רק מה שאנחנו עושים כאן באוקראינה כדי לנסות לעזור לעם האוקראיני ולמנוע שהטבח לא יימשך", אמר. "מעבר לזה, מה שעל כף המאזניים הוא איך ייראו הילדים והנכדים מבחינת החופש שלהם". ביידן אמר לחיילים האמריקאים שהם נמצאים במאבק דורי נגד כוחות אוטוקרטים.

"מה שאתם עוסקים בו הוא הרבה יותר מאשר רק להקל על הכאב והסבל של תושבי אוקראינה. אנחנו בשלב חדש, הדור שלכם, אנחנו בנקודת פיתול", אמר.

"אנחנו בעיצומו של מאבק בין דמוקרטיות לאוליגרכים", הוסיף. הנשיא דיבר על שנות נסיונו במדיניות חוץ בנסיעות ברחבי העולם, תחילה כסנאטור ולאחר מכן כסגן נשיא בממשל הנשיא לשעבר ברק אובמה. "לעם האוקראיני יש הרבה עמוד שדרה, יש להם הרבה אומץ ואני בטוח שאתם מתבוננים בזה", אמר.

"מתרחש שינוי יסודי, העולם לא יהיה אותו הדבר, לא בגלל אוקראינה, אבל אנחנו לא נהיה אותו הדבר בעוד 10-15 שנים מהיום מבחינת המבנים הארגוניים שלנו", אמר, ודן בשאלה האם הדמוקרטיה תנצח או אוטוקרטיה. ביידן אמר שאין לו בעיה לגייס עוד 12,000 חיילים לאגף המזרחי של נאט"ו, וציין שיש 100,000 כוחות אמריקאים באירופה. הנשיא הודה שוב ושוב לחיילים, וציין שמה שהם עושים הוא "תוצאתי" לעתיד הדמוקרטיה.

"זה לא רק מה שאתה עושה כדי לעזור לעם האוקראיני. זה לא רק מה שאתה עושה כדי לעזור לאירופה להתחיל להחזיר את הביטחון שלה", אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE