רב-אמן השחמט הביע תמיכתו בפוטין – והוחרם מהמשחקים בגין הפרת קוד אתי
אחד מהשחקנים הטובים בעולם הביע פטריוטיות למדינתו, מה שגרם לפדרציית השחמט הבינלאומית להחליט שהוא פוגע במוניטין של הארגון – והודיעו לו כי הוא מוחרם לחצי שנה

פדרציית השחמט הבינלאומית, FIDE, הודיעה ביום שני כי היא מטילה איסור השתתפות בתחרויות למשך שישה חודשים על רב-אמן השחמט הרוסי, סרגיי קריאקין, זאת בשל תמיכתו הפומבית בפלישה לאוקראינה.

סרגיי קריאקין (צילום: Getty Images)

הארגון אמר כי קריאקין בן ה-32 נמצא אשם בהפרת הקוד האתי של ה-FIDE, הקובע כי פעולות משמעותיות יבוצעו במקרים בהם מתחרים יעמידו את הפדרציה ב"אור שלילי בלתי מוצדק ובדרך זו יפגעו במוניטין שלה".

"הצהרותיו של סרגיי קריאקין על הסכסוך הצבאי המתמשך באוקראינה הובילו למספר ניכר של תגובות ברשתות החברתיות ובמקומות אחרים, רובן המוחלט שליליות כלפי הדעות שהביע סרגיי קריאקין", נמסר מהארגון.

בכך, למעשה, הארגון טוען כי הצהרותיו של אחד השחקנים הטובים בעולם מהוות איום על המוניטין של פדרציית שחמט. ה-FIDE הוסיף כי קריאקין רשאי לערער על ההחלטה.

כאמור, זמן קצר לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, פרסם קריאקין פוסט ברשתות החברתיות המציגות את תמיכתו במתקפה, וטען את מה שהקרמלין טוען – כי אוקראינה מקדמת משטר נאצי. קריאקין, יליד חצי האי קרים, הכריז בתמיכתו בפוטין.

בתגובה להחלטה להשעות את השתתפותו, השחקן כתב בטלגרם: "החלטה צפויה, אך מבישה לא פחות, של ה-FIDE".

"כל העיקרון הבסיסי שספורט הוא מחוץ לפוליטיקה, נרמס", המשיך. "הכי חשוב, קודם כל, אני פטריוט של המדינה שלי – ורק אז אני ספורטאי. אם הייתי צריך לחזור לעבר בזמן בו תמכתי בנשיא רוסיה, בעם ובצבא, הייתי עושה את הדבר הדבר. אני לא מתחרט על שום דבר".

חבר נוסף של ה-FIDE הוא סרגיי שיפוב, גם הוא תומך בנשיא פוטין – אך הארגון החליט שלא להרחיק אותו מהמשחקים זאת מכיוון שהוא "פחות מוכר, ולכן יש לו פלטפורמה פחות משפיעה". הם גם ציינו כי הצהרותיו של שיפוב היו ב"אופי שונה במקצת ופחות פרובוקטיבי מאלה שהביע קריאקין".

YOU MIGHT ALSO LIKE