מנכ"ל דיסני: "נייצר תכנים להט"בים עבור ילדים"
לאחר שחוק חדש במדינת פלורידה האוסר על סקסואליזציה של ילדים במסגרות חינוכיות עבר, זעם של עובדי דיסני פרוגרסיבים ולהטב"ים הוביל את המנכ"ל לפרסם שורה של התנצלויות ולהבטיח כי החברה החלה לפתח תוכן הומוסקסואלי, לסבי, וטרנסג'נדרי וקווירי עבור ילדים ומשפחות

מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, אמר ביום שני לעובדי החברה, שענקית הבידור צריכה היתה לצאת למאבק כנגד חוק חדש של מדינת פלורידה האוסר ללמד מיניות ואידיאולוגיה טרנסג'נדרית לתלמידים מגיל הגן ועד כיתה ג'. הדברים נאמרו כ-24 שעות לפני שאנשי הצוות הלהט"בים והפרוגרסיבים של דיסני יצאו לשביתה במחאה על החקיקה.

"אנחנו יודעים שהרגע דורש דחיפות - ומילים לא מספיקות", אמר צ'אפק, על פי הקלטה של ​​דבריו שהגיעה לידי רויטרס והבטיח "לנקוט כמה פעולות עכשיו".

אחת מאותן "פעולות" כללה פרסום התנצלות על אי-פעולה מוקדמת וכן הקמת "כוח משימה" מיוחד ל"פיתוח תוכניות פעולה ליצירת תוכן יותר להט"בי לילדים ולמשפחה", דיווח הוול סטריט ג'ורנל.

צ'אפק זכה לביקורת נוקבת על כך שאמר בתזכיר מה-7 במרץ, שהתאגיד יכול להשפיע את "ההשפעה הגדולה ביותר" על ידי "יצירת עולם מכיל יותר באמצעות התוכן מעורר ההשראה שאנו מייצרים". שלושה ימים לאחר מכן הוא התנצל שוב ישירות בפני העובדים במכתב שפורסם ב-11 במרץ על כך שדבריו לא היו ''חזקים'' מספיק.

"ברור שזה לא רק נושא לגבי הצעת חוק בפלורידה, אלא אתגר נוסף לזכויות אדם בסיסיות. הייתם צריכים שאהיה בעל ברית חזק יותר במאבק לשוויון זכויות ואכזבתי אותכם", אמר צ'אפק במכתב והוסיף "אני מצטער".

צ'אפק ומנהיגיו הבכירים אומרים שהם ייצאו כעת למסע האזנה עולמי וייפגשו עם עובדים בארצות הברית ובעולם כאקט של חרטה על מעשיהם.

הוא הבטיח התנצלויות נוספות באתרים נוספים ובמדינות נוספות עד שהצוות יהיה מרוצה.

דיסני גם אמרה שהיא הקימה צוות משימה LGBTQ+ שיובל על ידי פול רודר, סגן נשיא בכיר לתקשורת של האולפנים, וליסה בקט, סגנית נשיא בכירה לשיווק גלובלי לפארקים, חוויות ומוצרים של דיסני. החברה אמרה שכוח המשימה יחפש מומחים לפתח תוכנית קונקרטית כדי להבטיח שדיסני היא "כוח לטוב" עבור קהילות LGBTQ+, ובמיוחד ילדים ומשפחה.

בינתיים, דיסני ממשיכה לעשות עסקים בסין למרות שלל הפרות זכויות האדם של המדינה הקומוניסטית, מרצח-עם של מוסלמים אויגורים בשינג'יאנג ועד טיהור אתני בטיבט.

בעבר מספר עובדי דיסני נתפסו באשמת סחר בבני אדם במדינת פלורידה.

כוח לטוב - כבר אמרנו?

YOU MIGHT ALSO LIKE