ההתרסקות המוזרה של המטוס הסיני: מומחים חוששים כי מדובר בהתאבדות
כלי הטיס של בואינג 737, עליו היו 132 בני אדם, צלל בתלילות לעבר הקרקע, מה שמומחי תעופה מגדירים כתאונה "חריגה" ו"מוזרה" כאשר לא היו קריאות מצוקה, ואין סימנים לפגמים במטוס

התרסקות מטוס בואינג 737-800, שהופעל על ידי החברה China Eastern Airlines Crop, השאיר רבים בתדהמה וסימני שאלה, ואף הוגדר כתאונה האווירית הקשה ביותר זה למעלה מעשור.

עדיין לא נמצאו ניצולים מתוך 132 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הסיפון, וקשה להאמין שנשמע על כאלה. "הריסות של המטוס נמצאו בזירה, אך עד כה, לא נמצא אף אחד מהאנשים שהיו על המטוס", נמסר מכלי התקשורת הסיני, שציטט פקיד שהודה כי כלי הטיס התפורר לחלוטין עם פגיעתו בקרקע.

בהיסטוריית התעופה, היו קומץ תאונות בהן מטוס נוסעים נפל מגובה שיוט – השלב שאחרי ההמראה, בו כלי הטיס נשאר בגובה קבוע. אך מעטות מההתרסקויות דומות למה שאירע אתמול, כאשר המטוס צלל בתלילות לעבר הקרקע.

ג'ון קוקס, יועץ בטיחות תעופה ולשעבר טייס בבואינג 737, אמר: "זה פרופיל מוזר. קשה לגרום למטוס לעשות את זה".

בכיר תעופה אוסטרלי, ג'פרי תומס, אמר כי הדרך שבה המטוס צלל היא "חריגה מאוד".

"מה שלא קרה, זה היה קטסטרופלי ופתאומי מאוד, ואין אינדיקציה לגורם ההתרסקות. לא היו קריאות מצוקה מטייסים, המטוס היה בגובה שיוט של 29,000 רגל, וזה היה לפני תחילת הנחיתה. עברה קצת יותר משעה לטיסה ההיא, כשלפתע הוא צנח ישר, תוך שתי דקות ושלוש שניות, ופגע בקרקע".

אז, אמר את מה שרבים חושבים: "זה מאוד יוצא דופן. באופן טרגי, בסוג כזה של תאונה, זה קשור בדרך כלל להתאבדות. זה כמעט כאילו המטוס נשלט במהלך הצלילה"

בעוד החוקרים מחפשים את שני הקופסאות השחורות של המטוס כדי להבין את פשר ההתרסקות הפתאומית והחמורה, שמייחדת אותה מתאונות קודמות. הם יבדקו את מזג האוויר, האם הטייסים ביצעו קריאות מצוקה, ורמזים אחרים שיבהירו את התמונה.

חואן בראון, טייס בואינג 777 ובלוגר תעופה מוכר שמנתח תקריות אוויריות, אמר: "הדבר הראשון שחוקרי התאונות יצרכו לקבוע הוא: האם המטוס היה שלם כאשר פגע בקרקע, או משהו נפל ממנו לפני? מבחינתי, נתוני הווידאו מצביעים על כך שהמטוס היה מקשה אחת".

הטיסה הייתה בגובה של כ-29,000 רגל, בערך 150 קילומטרים מיעד הנחיתה – שזו בערך הנקודה שבה הטייסים מתחילים להוריד גובה. אך במקום לרדת בהדרגה, המטוס פשוט צלל בתלילות.

המטוס צלל בכמעט 26,000 רגל בדקה אחת ו-35 שניות, כך הראה מסלול הנתונים. אז, נראה היה כי הירידה החדה נעצרה למשך כ-10 שניות, כלי הטיס טיפס לגובה מעט, אבל אז – הוא חזר לצלול.

נשיא סין, שי ג'ינפינג, מסר בהצהרה לכי התקשורת הממלכתיים כי "אנחנו בהלם לגלות על התאונה בסין המזרחית", וקרא "לכל המאמצים" לקראת החילוץ ולברר את "הגורם לתאונה בהקדם האפשרי".

YOU MIGHT ALSO LIKE